رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:حساب فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسدود شد/پاسخ منفی علی دایی به پیشنهاد آبادانی‌ها/ایران در منطقه بیشترین نزاع‌ها و برخورد‌های خیابانی را دارد"/پلیس: مدیر «فن‌پیج» بازیگر معروف در اینستاگرام بازداشت شد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۵۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲ 29 June 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
توصیه توئیتری کواکبیان به روحانی

کواکبیان نماینده مجلس درباره تصویب CFT و پالرمو در توییتر خود نوشت: طی تذکر شفاهی در صحن مجلس در زمینه گلایه "روحانی" درباره لوایح FATF گفتم: از رئیس جمهور میخواهم خودشان حتما در مجمع تشخیص شرکت کنند تا هرچه سریع‌تر CFT و پالرمو با حضورشان تصویب شود.
 
خاطره ناطق‌نوری از روز‌های پس از ترور رهبر انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی به نقل خاطره‌ای از ناطق نوری از روز‌های پس از ترور آیت‌الله خامنه‌ای پرداخت. به گزارش خبرآنلاین، حجه الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در آیین بزرگداشت سی وهشتمین سالگرد شهدای هفتم تیر و شهید عباسعلی ناطق نوری از شهدای این حادثه، به بیان خاطره‌ای از زبان حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری پرداخت و گفت: آقای ناطق نوری تعریف می‌کردند، در روز‌های بعد از ترور مقام معظم رهبری در بیمارستان انقلاب، به دیدنشان رفتم و ایشان به من گفتند، نوع حادثه و ترور به گونه‌ای بود که علی القاعده نباید می‌ماندم و قطعا می‌بایست شهادت نصیبم می‌شد، اما نمی‌دانم بنا به چه حکمتی، خداوند مرا نگه داشته است؟ وی افزود: آقای ناطق نوری می‌گفت: سال‌ها بعد و در حالی که چند ماهی از رهبری ایشان نگذشته بود، درحال قدم زدن با ایشان، گفتم خاطرتان هست که چند روز بعد ترورتان گفتید، مانده‌ام که خدا چرا مرا نبرده و شهادت رزق من نشد و چه حکمتی در این کار نهفته بود؟ قطعا امروز حکمت آن روز روشن شد که خداوند شما را ذخیره‌ای قرار داد برای چنین روزگاری که سکان حکومت اسلامی و رهبری آن را به دست بگیرید.
 
نجفی به مادر میترا استاد چه گفت؟

خانواده و بستگان نجفی در تلاش هستند که شاید بتوانند با گرفتن رضایت خانواده مقتول از قصاص او جلوگیری کنند. مسعود استاد، برادر میترا (مقتول) از آخرین جزئیات پرونده می‌گوید. نجفی خطاب به مادرم گفت: «حاج خانم دختر شما امانت بود دست من و شما هم بار‌ها تاکید کرده بودید روی این جمله که دختر من امانت است دست شما. اما من امانت‌دار خوبی نبودم و قصدم قتل نبود.» پرونده شهردار سابق تهران که متهم به قتل همسر دومش است در حالی در نوبت رسیدگی در دادگاه کیفری یک استان تهران قرار دارد که خانواده و بستگان او در تلاش هستند که شاید بتوانند با گرفتن رضایت خانواده مقتول از قصاص او جلوگیری کنند. مسعود استاد، برادر میترا (مقتول) در گفت‌وگویی از آخرین جزئیات پرونده می‌گوید.
 
کنایه منتجب‌نیا به حجاریان

منتجب نیا با انتقاد از اصلاح طلبانی، چون حجاریان که به مشارکت مشروط در انتخابات مجلس معتقدند، تاکید دارد: اصلاح طلبان باید به هر قیمتی در انتخابات حضور داشته باشند. رسول منتجب نیا، چهره شاخص اصلاح طلب و قائم مقام پیشین حزب اعتماد ملی از برخی شرط گذاری‌ها و طرح ایده تحریم انتخابات از سوی برخی چهره‌های اصلاح طلب انتقاد می‌کند و به خبرآنلاین می‌گوید: من به جد با این نظر مخالفم چراکه برای احقاق حق معنا ندارد. مانند این است که فردی می‌خواهد برود و حقش را از جایی بگیرد و بگوید من به شرطی حقم را می‌گیرم که شما چنین بکنید؛ مسلم است که طرف مقابل می‌گوید بسیار خوب ما حق شما را هم برمی‌داریم و خودمان استفاده می‌کنیم. وی گفت: انتخابات گرفتن حق است مردم باید حق‌شان را بگیرد معنا ندارد شرط بگذاریم؛ آیا اگر شرط گذاشتیم آن‌ها شرط ما را می‌پذیرند؟ خیر آن‌ها هرگز به شرط ما عمل نمی‌کنند. من یک‌بار دیگر هم گفته‌ام اگر ما شرط گذاشتیم فکر نکنیم آن‌ها به اصلاح‌طلبان التماس کنند یا به فکر پهن کردن فرش قرمز برای ما می‌افتند، خیر آن‌ها از خدا می‌خواهند که ما در انتخابات شرکت نکنیم و سهم ما را هم خودشان بردارند. ما باید به مردم بگوییم به صحنه بیایید و حق خودتان را بگیرید.
 
احتمال سفر مکرون به تهران

رئیس‌جمهور آمریکا که کینه توزی‌های خود را علیه ایران افزایش داده در سخنانی گفت: رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با وی در ژاپن از تمایل خود برای سفر به ایران صحبت کرده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ­در نشست خبری پس از اجلاس گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن گفته است: خوب خیلی‌ها به دیدن من آمدند. رئیس‌جمهور مکرون پیش من آمد. می‌دانید که آن‌ها با ایران روابط تجاری دارند. او به من گفت: دوست دارد برود و آن‌ها (ایرانی‌ها) را ببیند. من مشکلی در این نمی‌بینم. من نمی‌خواهم بگویم که چه کسی با چه کسی صحبت کند یا نکند. به نظرم حرف زدن فوق العاده است.
 
حساب فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسدود شد

حساب دو بخش مدیریتی فوتبال ایران مسدود شد. اداره کل امور مالیاتی شمیرانات سه‌شنبه هفته گذشته حساب‌های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را به خاطر قصور در پرداخت مالیات عملکردشان مسدود کرد. با این حساب پول‌های این دو بخش اداره کننده فوتبال بلوکه شده است. پارسال هم این حساب‌ها مسدود شده بود که به خاطر نپرداختن مالیات بر ارزش افزوده این اتفاق افتاد. /خبرورزشی

پاسخ منفی علی دایی به پیشنهاد آبادانی‌ها

مسئولان باشگاه صنعت نفت آبادان هنوز سرمربی جدید این تیم را انتخاب نکرده‌اند. این باشگاه در روز‌های گذشته مذاکراتی را با علی دایی انجام داد. این مذاکرات توسط مهران فرقانی مدیر اجرایی باشگاه صنعت نفت آغاز شد و چند روز هم ادامه داشت. دایی با مسئولان صنعت نفت از جمله مدیرعامل باشگاه هم مذاکره کرد، اما در نهایت به این باشگاه پاسخ منفی داد. /تسنیم

ایران در منطقه بیشترین نزاع‌ها و برخورد‌های خیابانی را دارد"

رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزایش خشونت در جامعه و استفاده از سلاح گرم را ناشی از افزایش مشکلات اقتصادی و روند طولانی رسیدگی به پرونده‌های مربوط به قتل با سلاح گرم دانست. او در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت گفته است: «زمانی که قتلی با سلاح گرم اتفاق می‌افتد مجرم باید در اسرع وقت به سزای عملش برسد، اما متاسفانه به عنوان مثال در حوزه انتخابیه ام چندین سال است قتلی با سلاح گرم رخ داده، اما هنوز به پرونده مجرم رسیدگی نشده است.» هان‌آبادی در ادامه روند طولانی رسیدگی به پرونده‌های قتل را باعث جری‌تر شدن مردم عنوان کرده و افزوده است: «به طور قطع مردم وقتی ناتوانی و تعلل دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده‌ها و اطاله دادرسی را ببینند به رفتار‌های خارج از قانون روی می‌آورند و این باعث افزایش نزاع و قتل می‌شود.». او در ادامه ایران را جزو کشور‌هایی دانسته که "در منطقه بیشترین نزاع‌ها و برخورد‌های خیابانی را دارد، ولی اغلب نهاد‌های فرهنگی که باید در این مسئله ورو کرده و راهکار مناسب ارائه دهند، متاسفانه بعد از انقلاب به وظایف خود به درستی عمل نکردند. "بنا بر آمار‌ها نزاع دومین عامل مرگ و میر در ایران است و بالاترین جرمی که در سامانه ۱۱۰ پلیس ثبت می‌شود، مربوط به همین نزاع‌های خیابانی است.

کارتر: ترامپ انتخابات را باخته‌است

جیمی کارتر، رییس‌جمهور پیشین آمریکا خواستار تحقیقاتی کامل درباره‌ی نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۲۰۱۶ آمریکا شد. کارتر گفته که اگر این تحقیقات انجام شود، مشخص خواهد شد که در حقیقت ترامپ انتخابات را باخته‌است. کارتر گفته: ترامپ به عنوان رییس‌جمهور مشروعیت ندارد. او انتخابات را باخته و با مداخله‌ی مسکو به کاخ سفید رسیده‌است
 
پلیس: مدیر «فن‌پیج» بازیگر معروف در اینستاگرام بازداشت شد

رئیس پلیس فتای پایتخت، گفت: با شکایت یکی از بازیگران مطرح سینما، مدیر یک "فن پیج" که در فضای مجازی به نشر اکاذیب پرداخته بود، دستگیر شد. سرهنگ تورج کاظمی با اعلام خبر بازداشت مدیر "فن‌پیج" (صفحه هواداری)، یک بازیگر معروف درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: اواخر ماه گذشته یکی از بازیگران مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون، با مراجعه به پلیس فتای پایتخت، درباره نشر اکاذیب، توهین و افترا توسط یک صفحه "اینستاگرامی" با هویت نامشخص، علیه خود، ابراز شکایت کرد. رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: این بازیگر مطرح کشور، در شکایت خود عنوان داشت که حدود یک سال است، فردی ناشناس توسط این صفحه دارای ۱۰۰ هزار فالوور، با درج مطالب نامناسب، وی را مورد آسیب روانی قرار داده است. وی تصریح کرد: پرونده در اختیار کارشناسان این پلیس قرار گرفته و در کمترین زمان ممکن متهم پرونده (مردی ۳۰ ساله)، با اقدامات فنی در محدوده شمال تهران شناسایی و پس هماهنگی با مرجع قضایی در مخفیگاهش دستگیر شد.

فلاحت‌پیشه: باید به اینستکس فرصت داد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اینستکس ساز و کاری است که اثر سیاسی آن برای گذر از دام افراطیون مهم‌تر از گشایش‌های اقتصادی آن است، پس باید به آن فرصت داد. حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیبون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: باید به اینستکس فرصت داد؛ ساز و کاری که اثر سیاسی آن برای گذر از دام افراطیون مهم‌تر از گشایش‌های اقتصادی آن است. سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس هیأت ایرانی در نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام در وین این نشست را مثبت و سازنده عنوان کرد و گفت که این نشست نسبت به جلسات گذشته یک گام به جلو محسوب می‌شود. البته هنوز تا خواسته‌های ایران فاصله قابل توجه وجود دارد با این حال بنده این قدم‌های رو به جلو را بررسی کامل و آن‌ها را به تهران منتقل می‌کنم. وی گفت: اینستکس الان عملیاتی شده و دو سه تا مورد کاری هم الان در حال انجام شدن است و ظرف روز‌های آینده تبادل مالی انجام می‌شود. کشور‌های دیگر هم قبول کردند که به عنوان سهامدار به این کانال بپیوندند.

سرمربی پرسپولیس نیامده یک عذرخواهی به مردم ایران بدهکار شد

پرسپولیسی‌ها پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ کروات با مربیان زیادی برای جانشینی او مذاکره کردند و در پایان گفته می‌شود با گابریل کالدرون آرژانتینی به توافق رسیدند و قرار است او جانشین مرد کروات سرخپوشان شود. البته مبحثی که در زندگی فوتبالی او برای حضور در پرسپولیس دیده نمی‌شود و مدیران به آن توجه نمی‌کنند، توهین او به ایرانی‌ها بوده است. در چارچوب دور رفت مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶، کویت و عربستان در کویت به مصاف هم رفتند که در پایان بازی جنجالی که با قضاوت مسعود مرادی بود، ۲ تیم یه تساوی صفر بر صفر رسیدند و هر چند در بازی برگشت در ورزشگاه شاه فهد در ریاض، سعودی‌ها به پیروزی ۳ بر صفر رسیدند و بدون باخت راهی جام جهانی شدند، اما در پایان بازی رفت، گابریل کالدرون (سرمربی وقت عربستان و گزینه موردنظر پرسپولیسی ها) با نشان دادن انگشت‌های دستش، مرادی را متهم به رشوه گرفتن کرد، هرچند با اعتراض ایرانی‌ها و بیانیه مدیران کشورمان، کالدرون ۶ ماه محروم شد. لازم به ذکر است، گفته می‌شود در آن زمان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال مایل نبود تا این مبحث بازتاب زیادی داده شود، اما با فشار و تاکید مدیران ورزشی و رسانه‌ها سبب شد تا او از سوی سعودی‌ها و فیفا محروم شود. همچنین او پیش از دیدار ایران و عمان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات بیان کرد: تیم ملی فوتبال عمان در بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا تحت تاثیر اشتباهات داوری قرار گرفت، اما به جو رقابت‌ها بازگشت و فکر می‌کنم این تیم قادر به آزار ایران است. ایران تیم باتجربه‌ای محسوب می‌شود، اما فاقد سرعت و تناسب بدنی است! مساله‌ای که می‌تواند باعث خوشحالی بازیکنان عمان شود.
 
دعوت مردم لواسان از رئیس قوه قضائیه برای بازدید سرزده از ساخت و ساز‌های غیرقانونی

نمازگزاران در نماز جمعه این هفته لواسان با امضای نامه‌ای از رئیس قوه قضاییه دعوت کردند بدون اطلاع قبلی برای بازدید از ساخت و ساز‌های غیرقانونی و زمین خواری‌ها در این منطقه حضور یابد. متن این نامه به این شرح است: "احتراماً ما نمازگزاران جمعه لواسانات ضمن تائید افشاگری‌های حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات در رابطه به مفاسد اقتصادی و اجتماعی از جمله زمین خواری و کوه خواری و رواج فرهنگ ابتذال افشاگری و قصور و تقصیر‌های مسؤولان منطقه در مقابل این آفات انقلاب از جنابعالی دعوت می‌کنیم به لواسان (البته سر زده و بدون اطلاع قبلی) تشریف بیاورید و از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا شوید. تقاضا داریم هیئتی ویژه با اختیارات قضائی خاص مأمور نمائید تا در اسرع وقت به مسائل لواسانات رسیدگی و اقدام انقلابی نمایند".
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار