تصفیه خانه محمود آباد نمونه به روش لجن فعال با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر به ظرفیت ۷ هزار و ۳۳۰ متر مکعب در شبانه روز با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۷۵۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 30 June 2019

تصفیه خانه محمود آباد نمونه افتتاح شد

به گزارش تابناک قزوین، پروژه تصفیه خانه محمود آباد نمونه صبح امروز با حضور اردکانیان،وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه مراسم بهره برداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب محمود آباد نمونه قزوین گفت: ۳۲ تصفیه خانه در کشور در حال ساخت است که تا پایان کار دولت به بهره برداری می‌رسند. و امروز به برکت انقلاب اسلامی ۲۲۰ تصفیه خانه در کشور فعال است که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها چهار تصفیه خانه در کشور فعال بود.

وزیر نیرو تصریح کرد: با توجه به اینکه کشورمان در یک منطقه خشک و بیابانی قرار گرفته است، باید از ظرفیت پساب‌های تصفیه شده برای به کارگیری در بخش صنعت و کشاورزی بیش از پیش بهره ببریم.

وی افزود: اگرچه دولت برای این کار یارانه در نظر گرفته است و حتی اگر مجبور شود در مواردی نیز به واردات آب اقدام می‌کند، اما بهترین گزینه استفاده از پساب‌های تولیدی و بازگردانی آن‌ها به چرخه مصرف است.

اردکانیان در ادامه عنوان کرد: تصفیه خانه‌ها با کارکرد خود علاوه بر تأمین بخشی از نیاز‌های آبی بخش صنعت و کشاورزی، موجب کمک به حفظ محیط زیست نیز می‌شوند.

به گفته وزیر نیرو، در حال حاضر ۷۶ درصد از روستاییان به آب آشامیدنی بهداشتی لوله کشی شده دسترسی دارند، که این میزان در استان قزوین حدود ۸۶ درصد و بالاتر از میانگین کشور است.

لازم به ذکر است؛ تصفیه خانه محمود آباد نمونه به روش لجن فعال با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر به ظرفیت ۷ هزار و ۳۳۰ متر مکعب در شبانه روز است و با مشارکت بخش خصوصی به انجام رسیده است، که برای اجرای آن ۲۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

اجرای ۴۲ کیلومتر شبکه آبرسانی و ۴۸ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر‌های استان با ۴۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری از دیگر طرحی‌هایی بود که امروز با حضور آقای اردکانیان وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار