معاون فرهنگی و رسانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از ثبت تعداد ٧٣٢ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان شهری و روستایی در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 01 July 2019

مرتضی جمشیدی با اعلام این مطلب افزود: خوزستان در بین کل استان های کشور در سومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی توانست مقام برگزیده بخش فیلم گروهی و مقام تقدیری باشگاه روستای اوریای باصدی را کسب کند. و همچنین در اولین و دومین دوره دو باشگاه تشکوه و کاکایوسف از رامهرمز حایز مقام های برتر شدند.

وی با بیان این که شهرستان اهواز در اولین دوره به عنوان پایتخت کتاب معرفی شد اظهار داشت: در سال ٩٣ ١٣از٦٤ شهر شرکت کننده از ٢٤ استان، شهرستان اهواز توانست به عنوان پایتخت کتاب ایران در دوره ی نخست اعلام شود.

جمشیدی ادامه داد: فعالیت های ترویج کتابخوانی ، اجرای رویدادهایی با محوریت کتاب، ارائه طرح های خلاق و پایدار ، افزایش و مشارکت نهادهای مردمی ، مدنی ، غیردولتی و عمومی در حوزه ی کتابخوانی و ایجاد فضا و بستری مناسب برای مشارکت اجتماعی علاقه مندان از جمله ویژگی های برای انتخاب اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران در دوره ی اول بود.

وی اضافه کرد: از بین ٢٠ شهر راه یافته به پایتخت کتاب ایران رامهرمز با ٣٤ طرح و ٢٩ برنامه و دزفول با ارائه ٣٥ برنامه و ٢٧ طرح به عنوان ٥ شهر اول انتخابی در کشور معرفی شد.

معاون فرهنگی و رسانه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به جشنواره عشایر و دوستدار کتاب اظهار داشت: خوزستان در پنجمین دوره ی جشنواره عشایر و دوستدار کتاب توانست مقام اول بیشترین شرکت کننده با تعداد ١٢٩ روستا را در کل کشور به دست آورد و در دوره ی چهارم و پنجم جشنواره روستای باصدی مقام برتر و به عنوان روستای دوستدار کتاب وروستای مربچه مقام تقدیری را کسب کردند

وی گفت: در پنجمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی در سال ١٣٩٧ موسسه مردم نهاد فانوس از اهواز توانست رتبه تقدیری را کسب کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار