مسئول بسیج سازندگی استان قزوین:
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: 450 واحد مسکونی توسط استان قزوین در نورآباد لرستان بازسازی و نوسازی می شود و مردم می‌توانند در طرح جهاد همبستگی به این ترتیب که هر محله و مسجد، معین ساخت و یا بازسازی یک واحد مسکونی می گردد.
کد خبر: ۷۵۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 01 July 2019

450 واحد مسکونی توسط استان قزوین در نورآباد لرستان بازسازی و نوسازی می شود

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ مهدی صادق پور؛ مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در تشریح اقدامات بسیج سازندگی استان قزوین در سیل اردیبهشت 98 بیان کرد: پس از رفع مشکلات اولیه پیش آمده به واسطه سیل، سپاه استان قزوین معین شهرستان نور آباد استان لرستان شده است.

وی افزود: با شکل گرفتن تفاهم نامه هایی با بنیاد مسکن انقلاب مقرر شد تعداد 450 واحد توسط سپاه استان قزوین بازسازی و نوسازی شود که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در این اقدام در اولویت قرار دارند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه تصریح کرد: از تعداد 450 خانه، 50 خانه باید از نو ساخته شود و مابقی با کمک گروه های تخصصی جهادی، مردم عزیز و خیرین رفع مشکل و بازسازی خواهند شد.

صادق پور در تشریح طرح همبستگی اظهار کرد: این طرح قرار است برای حل شدن سریع تر مشکلات مردم سیل زده، همه مردم را در کنار بسیج سازندگی پای کار بیاورد، به این ترتیب که هر مسجد در هر محله ای مسئولیت ساخت و تجهیز یک واحد مسکونی را به عهده می گیرد.

وی افزود: عکس هر یک از خانه های تخریب شده در سایتی که به منظور همین طرح راه اندازی شده، بارگزاری می شود و هر مسجدی می تواند انتخاب کند که مسوولیت کدام خانه را به عهده خواهد گرفت.

صادق پور تبیین کرد: امامان جماعت و پایگاه های بسیج هر یک از مساجد در این خصوص توجیه شده اند و طرح به صورت هر مسجد یک خانه و هر کاسب یک کالای اساسی پیش خواهد رفت و یا با آورده‌های دولتی معین احداث خانه خواهند بود.

وی بیان کرد: هم اکنون پرونده ها تشکیل شده و زمین ها برای واگذاری آماده هستند و آوار برداری ها انجام شده است، همچنین جلسات متعددی هم با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار کرده ایم و امیدواریم هر چه سریع تر واحد های مسکونی تحویل مردم عزیزمان در استان های سیل زده گردد.

مسئول بسیج جهاد سازندگی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر بسیج سازندگی علاوه بر اعزام تیم های جهادی و کار های ساخت و ساز با ارائه بسته های حمایتی اقتصادی به خانوار ها تا برقراری شرایط عادی زندگی در کنار مردم عزیز می باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار