درگیری مردم بر سر آب گویی هنوز دلیل محکمی برای اداره آبفا نبوده تا به مشکل بی‌آبی مردم روستای کرونی با فاصله‌ سه چهار کیلومتری از شیراز رسیدگی کند...
کد خبر: ۷۵۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 01 July 2019

تابناک فارس به نقل از حوزه:روستای کرونی با فاصله‌ای سه الی چهار کیلومتری تا شیراز مرکز استان فارس واقع‌ است، البته شاید این فاصله زمانی حسادت بسیاری از روستاهای دورافتاده و محروم را بر می انگیخت که رسیدگی به این روستا بسیار بیشتر از روستاهای آنان است، اما در واقع چنین نبوده و مردم این روستا از حداقل‌ترین نعمت زندگی یعنی «آب» محروم هستند.

اوایل بی‌آبی امسال از جایی آغاز شد که پس از گذشت حدود 9 روز تازه به مردم گفتند که پمپ اصلی سوخته و باید تعویض شود، این سؤال نیز مطرح می‌شود که آیا تعویض پمپ 9 الی 10 روز به طول می‌انجامد؟

پس از تعویض پمپ به گمان مردم روستا مشکل آب دیگر برطرف می‌شود، اما برای مردم این فکر رؤیایی بیش نبود و اکنون پس از تعویض پمپ برخی در بی‌آبی مطلق و برخی دیگر نیز در کم‌آبی به سر می‌برند، حتی مشکل بی‌آبی تا حد درگیری با سلاح سرد نیز پیش رفته است.

این سؤال نیز به ذهن می‌رسد که علاوه بر مشکلاتی همچون، تشنگی، شستن لباس، ظروف، بسیاری از کارهای دیگر مشکل شرعی مردم چگونه برطرف می‌شود.

از همه مسائل که بگذریم، اداره آبفا روستایی نیز باید به فکر این بی‌آبی مردم باشد و با تانکر، آب‌رسانی‌ها را به نحو مطلوبی برای مردم انجام دهد، البته این کار حداقل وظیفه اداره آبفا به شمار می‌رود، چراکه همین مردم بودند که انقلاب را به یاری خداوند، شهدا و امام شهدا(ره) پیروز کرده و نگاه داشته‌اند.

البته اداره آبفا آب‌رسانی با یک تا دو تانکر را در دستور کار خود قرار داده است، اما آیا یک الی دو تانکر برای آب‌رسانی یک روستا کافی است؟. درگیری مردم بر سر آب، گویی هنوز دلیل محکمی برای اداره آبفا نبوده تا برای رفع مشکل بی‌آبی مردم روستای کرونی با فاصله‌ سه چهار کیلومتری از شیراز رسیدگی کند.

حجت الاسلام سیروس قانعی، امام جماعت مسجد روستای کرونی نیز با اشاره به مشکل مردم روستا در تامین آب، خواستار رسیدگی سریع مسئولان مربوطه به این مسئله و حل مشکلات ناشی از کمبود آب شد.

لازم به ذکر است، خبرگزاری حوزه براساس رسال ذاتی خود در کنار مردم بوده و تا برطرف شدن این مشکل، از مسئولان مطالبه خواهد کرد و آماده انتشار جوابیه و یا اقدامات مسئولان مربوطه است.

برچسب ها: روستا ، کرونی ، بی آبی ، درگیری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار