کد خبر: ۷۵۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳ 10 February 2015

به نام خدا من می‌خواهم خیلی درسم را بخوانم، پیشرفت کنم و احیانا اگر از تصادف اردوهای دانش آموزی جان سالم به در بردم به خارج بروم. ایران با خارج خیلی فرق دارد. خارج خیلی بزرگتر است. من خیلی چیزها درباره خارج می‌دانم. مثلا همین دیروز از بابایم شنیدم که می گفت؛ خارجی ها چقدر بدبختن همش در حال سیرک رفتن و کنسرت دیدن و لم دادن کنار ساحل هستند، پس اینها کی کار می کنند؟

البته بابایم خارج را مثل ریٸس جمهور قبلی خیلی خوب می شناسد و معتقد است انگلیس در شمال آفریقا قرار دارد. بابایم دلش می خواست آرنولد ریٸس جمهور آمریکا میشد.
تعریف از خودمان نباشد من در یک فیلم دیدم که آرنولد چطوری یک نفری زد چند نفر را لت و پار کرد. متاسفانه در ایران هر آدم لاغر مردنی را می گذارند مدیر بشود.
خارجی‌ها خیلی پر زور هستند و همه‌شان بوکس کار می‌کنند. همین برج‌های بلندی که دارند نشان می‌دهد که کارگرهایشان چقدر قوی هستند و آجر را تا کجا پرت کرده‌اند!
در ضمن ما اصلا ماهواره نداریم. اگر هم داشته باشیم، فقط برنامه‌های علمی آن را نگاه می‌کنیم! تازه من کانال‌های ناجورش را «قلف» کرده‌ام تا والدینم خدای نکرده از راه به در نشوند!!
در اینجا اصلا استعداد آدم های دانشمند «کفش» نمی‌شود و نخبه‌های علمی کشور اگر از تصادفات جاده ای زنده ماندن، مغزشان را کوله میکنند و میروند خارج تا کشف شوند!
مثلاً این "بیل گیتس" با اینکه اسم کوچکش نشان می‌دهد که از یک خانواده‌ی کارگری بوده، اما تا می‌فهمند که نخبه است به او بودجه می‌دهند و او هم برق را اختراع می‌کند!
پسر مش قلام همسایه‌مان می‌گوید اگر بیل گیتس آن موقع برق را اختراع نکرده بود، الان مجبور بودیم شب‌ها توی تاریکی تلوزیون تماشا کنیم!!
از نظر فرهنگی ما ایرانی‌ها خیلی با خارج فرق داریم و جمعه را تعطیل می کنیم و کار نمی کنیم ، شاید شما ندانید اما من خودم دیشب از پسر مش قلام شنیدم که در خارج جمعه‌ها تعطیل نیست و هی کار می کنند.
البته امتیاز بزرگ خارجی ها این هست که همگی خارجی بلد هستند، پسر همسایه‌مان می‌گفت در انگلیس همه بلدند انگلیسی صحبت کنند، حتی بچه پنج ساله هم انگلیسی بلد است !
ولی اینجا متاسفانه مردم کلی کلاس زبان می‌روند و آخرش هم می گویند ولش کن ، آنتالیا و دوبی که همین بغل گوشمون هست در مجموع خارج شمال آفریقا هست و انگلیس همسایه خارج است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار