وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوالی درباره افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی نسبت به سال گذشته گفت: توزیع که دست ما نیست؛ آیا ما باید در مغازه‌ها بایستیم؟
کد خبر: ۷۵۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 03 July 2019

 

تابناک / محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز پس از نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی نسبت به سال گذشته گفت: توزیع که دست ما نیست. آیا باید در مغازه‌ها ما بایستیم؟

وی افزود: در مقطعی فصل کشت سیب‌زمینی به دلیل بارش‌ها با تاخیر وارد بازار شده است، اما از نظر تولید وضعیت خوبی دارد. کما اینکه در ارتباط با نهاده‌های دامی هم تولید و هم تامین کرده و هم پایش می‌کنیم که دست تولیدکنندگان برسد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: خدا را شکر تولید خوب بوده اما در مقطعی فصل کشت سیب‌زمینی به دلیل بارش‌ها با تاخیر روبرو شد، بنابرین به تبع آن ورود سیب‌زمینی به بازار با تاخیر انجام شد.اکنون وضعیت آمار تولید سیب‌زمینی خوب است کما اینکه در مورد تولید، تامین و پایش نهاله‌های دامی هم وضعیت خوبی داریم و نتیجه نهایی آن هم در قیمت مرغ و دیگر‌ موارد دیده می‌شود.

حجتی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت مرغ ندارد، گفت: ممکن است به دلیل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، در قیمت‌های ستاد تنظیم بازار تجدیدنظر شود.

وی با تشریح چگونگی افزایش قیمت، ادامه داد: در مورد قیمت‌ها ماه‌ها بحث شده و در سازمان حمایت از مصرف‌کننده بررسی می‌شود از طرفی هم خود تولیدکنندگان در جلسات هستند و در نهایت ستاد تنظیم بازار یک تصمیم گرفته و قیمت را ابلاغ می‌کند.

وزیر کشاورزی با اشاره به همین روند در مورد شیر گفت: در مورد شیر هم این مباحث پیش آمد که باتوجه به افزایش هزینه‌های داخلی قیمت آن افزایش پیدا کرده بود.

حجتی ادامه داد: تولیدکنندگان در این مورد صحبت‌هایی داشتند که با حضور سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده به عنوان یک مرجع که سود و منفعت هر دو طرف را در نظر می‌گیرد، قیمت شیر را بررسی و آنالیز قیمت کردند و نهایتا به یک جمع‌بندی رسیدند و قیمت ابلاغ شد. بنابراین ما فی‌البداهه افزایش قیمت نداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار