فرماندار شهرستان جویبار گفت: چاه‌های کشاورزی باید برق‌دار شوند و در توزیع اعتبارات نگاه ویژه‌ای به این موضوع خواهد شد
کد خبر: ۷۵۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ 03 July 2019

سید علی اسد در جلسه کارگروه آب کشاورزی در شهرستان جویبار اظهار کرد: كشاورزی به عنوان تأمین كننده امنیت غذایی كشور نقشی موثر در ارتقای اقتصاد كشور و به تبع آن پیدا كردن جایگاهی مطمئن در بازارهای جهانی دارد و اقتصادی كردن تولید دراین حوزه نیز می تواند به ایجاد انگیزه كشاورزان منجر شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های ابتدای سال گفت: استفاده بهینه از تهدید سیل باعث برکات فراوانی در این شهرستان داشته و رونق خاصی به کشاورزی داده است.

فرماندار جویبار تأکید کرد: چاه‌های کشاورزی باید برق‌دار شوند و در توزیع اعتبارات نگاه ویژه‌ای به این موضوع خواهد شد.

نجات 700 هکتار اراضی کشاورزی از خشکسالی
محمد مدانلو بخشدار مرکزی جویبار در این جلسه با بیان اینکه 700 هکتار از اراضی کشاورزی جویبار با بارندگی‌هایی ابتدایی سال از خشکسالی نجات یافت گفت: اراضی شالیزاری که حدود 10 سال به دلیل بی‌آبی رها شده بود با همت مردم و مسئولین و با لایروبی انهار امسال به زیر کشت رفت.

وی با اشاره به لایروبی رودخانه سیاه‌رود اشاره و عنوان کرد: این لایروبی از اردیبهشت ماه امسال از پل آزان آغاز شده و تا پل جمعه بازار ادامه خواهد داشت و علاوه بر 200 میلیون اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده، 400 میلیون تومان دیگر نیز به آن اختصاص خواهد یافت.

اجرای عدالت در اجرای پروژه‌ها در بخش کشاورزی
ذبیح الله متولی رئیس شورای بخش مرکزی در این جلسه با بیان اینکه باید عدالت در اجرای پروژه‌های کشاورزی در روستاها برقرار شود گفت: پهناب و پایین رودپشت، دو روستای بزرگ در بخش مرکزی هستند و حدود 1200 هکتار اراضی کشاورزی در این دو روستا یکپارچه‌سازی شده است و فقط 350 متر لاینینگ انجام شد.

وی به زمان مناسب لایروبی آب‌بندان‌ها اشاره و عنوان کرد: در شهرستان جویبار در بیش از 3 هزار هکتار کشت دوم انجام می‌شود که باید در زمان لایروبی آب‌بندان‌ها دقت لازم شود تا کشاورزان دچار مشکل نشوند.

امسال شرایط نرمال آبی در بخش کشاورزی داریم
علی شعبانی رئیس جهادکشاورزی جویبار در جلسه کارگروه آب کشاورزی در شهرستان جویبار با بیان اینکه امسال شرایط نرمال آبی در بخش کشاورزی داریم گفت: با بارندگی‌های ابتدای سال خوشبختانه وضعیت آبی به ویژه در بخش کشاورزی در شرایط خوبی قرار داریم و کم آبی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد سهم طراحی آب‌بندان‌ها در استان مختص به شهرستان جویبار است بیان کرد: 3200 آبندان در استان باید طراحی شود که سهم شهرستان جویبار 20 درصد ازاین مقدار یعنی 600 هکتار است.

رئیس جهاد کشاورزی جویبار از خرید 5 هزار تن کلزا در این شهرستان خبر داد و افزود: در خرید گندم نیز با توجه اینکه 2300هکتار اراضی کشاورزی به زیر این کشت رفته است 5 هزار و 300 تن گندم از کشاورزان خریداری شده که در برخی از مزارع 7 تن در هکتاری نیز برداشت داشته‌ایم.

شعبانی به افزایش استقبال مردم به بیمه محصولات اشاره و عنوان کرد: 2 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تحت پوشش بیمه هستند که در سال گذشته یک هزار و دویست هکتار بوده است.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار