دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان خبر داد:
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته نیروی انتظامی بیشترین سهم پرونده‌های متشکله به ظن قاچاق را به خود اختصاص داده است، گفت: بیشترین فراوانی کالاهای مکشوفه قاچاق در استان خوزستان به ترتیب لوازم خانگی و سپس مواد خوراکی بوده است.
کد خبر: ۷۵۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 05 July 2019

رضا نجاتی در نشست خبری ستاد مبارزه با قاچاق کالا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از تولید داخل و به تبع آن افزایش اشتغال و فضای کسب و کار بهتر در کشور است.

وی با اشاره به اعمال تحریم آمریکا تصریح کرد: جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و خروج کالاهای اساسی مانند دام و گندم به دلیل تفاوت قیمت در داخل و خارج از کشور دو موضوع مهم است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا آن را دنبال میکند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان بیان کرد: خوزستان با ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی یکی از استانهای مهم کشور محسوب می شود.

نجاتی با بیان اینکه خوزستان در جلوگیری از خروج دام و گندم از کشور به صورت قاچاق، استان نمونه شناخته شده است، ادامه داد: خوزستان به دلیل تامین بخش عمده گندم کشور، یک استان استراتژیک است. با توجه به این موضوع، دلالان زیادی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور نسبت به خرید گندم و امحا و یا قاچاق آن به خارج از کشور اقدام می کردند اما به شدت از این کار جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: برای اینکه به تولید و اشتغال داخل کمک کنیم، همراهی مردم با دولت بسیار مهم و اساسی است. هر چه از کالا و تولیدات ایرانی بشتر استفاده کنیم، به ارتقا کیفیت و اشتغال در کشور کمک کرده ایم و انتظار داریم مردم در این امر با دولت همراهی داشته باشند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان ادامه داد: ارائه برنامه‌ها و طرح‌های راهبردی برای سال 97، پیگیری، نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های X-Ray در مبادی ورودی و خروجی، پیگیری طرح فروش فرآورده‌های نفتی به ساکنین روستاهای مرزی 20 کیلومتری و تهیه بانک اطلاعاتی وضعیت اسکله‌ها با انواع کاربری صیادی، تجاری، مسافری و متروکه برخی از اقدامات انجام شده در سال گذشته هستند.

نجاتی با اشاره به آمار تحلیل وضعیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خوزستان در سال گذشته، بیان کرد: درسال 97 نیروی انتظامی خوزستان بیشترین سهم پرونده‌های متشکله به ظن قاچاق را هم از نظر تعداد و هم از نظر ارزش به خود اختصاص داده است. همچنین بیشترین فراوانی کالاهای مکشوفه قاچاق در استان خوزستان به ترتیب لوازم خانگی و سپس مواد خوراکی بوده است.

وی افزود: مبلغ بیش از 691 میلیون ریال محکومیت در آراء صادره در خصوص پرونده‌های رسیدگی شده به ظن قاچاق در استان و افزایش 24.9 درصدی وصول جرائم از محکومین نسبت به مدت مشابه سال قبل برخی دیگر از وضعیت عملکردی در این راستا است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان گفت: کاهش 31 درصدی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب رسیدگی‌کننده در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 28.1 درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق نسبت به سال قبل و افزایش دو برابری تعداد پرونده‌های متشکله با موضوع قاچاق ارز نسبت به مدت مشابه سال قبل از دستاوردهای فعالیت در این خوزه است.

وی ادامه داد: همچنین کشف و انهدام بیش از 12.3 میلیارد ریال کالای خوراکی قاچاق و مضر به حال سلامت جامعه، فروش بیش از 48.3 میلیارد ریال کالای تعیین تکلیف شده توسط سازمان اموال تملیکی و فروش 2 میلیارد ریالی کالاهای تعیین تکلیف شده به شرط صادرات برخی دیگر از اقدامات هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار