معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: ۳۵ ناحیه در اهواز پیش‌بینی شده که تاکنون ۱۷ ناحیه مشغول به فعالیت شده‌اند و باید تجهیز و تقویت شوند تا خدمات بهتر و سریع‌تری به شهروندان ارائه کنیم.
کد خبر: ۷۵۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ 06 July 2019

علیرضا عالی‌پور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در نشست بررسی طرح ناحیه محوری، با بیان اینکه اهواز یکی از پهناورترین شهرهای کشور است، اظهار کرد: از رویکردهای شهرداری اهواز برای ارائه بهتر و سریع‌تر خدمات به شهروندان،  طرح ناحیه محوری است و این الگو را سایر کلانشهرها نیز پیاده کرده‌اند.

وی با اشاره به تمرکز تصمیم‌گیری‌ها در شهرداری، گفت: رویکرد جدید شهردار اهواز این است که اختیارات به سطوح پایین‌تر منتقل شود؛ مناطق نیز باید بخشی از اختیارات خود را به نواحی واگذار کنند.

عالی‌پور افزود: ۳۵ ناحیه خدماتی در اهواز وجود دارد که اکنون ۱۷ ناحیه از آنها فعال است؛ مقرر شد این نواحی از نظر ساختار و تجهیزات تقویت شوند و به رئیس ناحیه اختیاراتی محول شود اما فعلا در بخش خدمات به کار می‌پردازد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: نواحی می‌توانند در آینده در حوزه‌های شهرسازی، عمرانی، درآمدی و فرهنگی هم فعالیت کنند اما فعلا در بخش خدمات شهری یعنی فضای سبز، نظافت و رفت‌و روب، پیشگیری از تخلفات شهری و ساماندهی انجام وظیفه می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این زمینه تاکنون نیروهایی با تحصیلات عالی گزینش شده و احکام آنها صادر شد؛ دوره‌های توجیهی و بازدید از تجربیات کلانشهرهای موفق در زمینه ناحیه‌محوری از دیگر برنامه‌های رؤسای نواحی بوده است که تلاش داریم برای سایر ناحیه‌ها نیز این روند طی شود تا در ۳۵ ناحیه این ساختار به وجود آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار