خنداب
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از احداث پل تخریب شده امامزاده ابراهیم نوده شهرستان خنداب که در سیل فروردین امسال تخریب شده بود خبر داد
کد خبر: ۷۵۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ 06 July 2019

زندی فر

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی‌فر بیان کرد: درپی بارندگی‌های اخیر در فروردین ماه ۹۸ به علت وجود آب‌نمای غیر اصولی، تخریب در بخشی از جاده منتهی به امام زاده ابراهیم (نوده)  در شهرستان خنداب به علت  انباشته شدن آب به میزان حدود ۴۰ هزار مترمکعب در پشت آب‌نما صورت گرفت که تهدید جدی برای ساکنین و اراضی کشاورزی  پایین دست به وجود آورد.

وی اشاره کرد بارندگی فروردین ماه  دبی سیلاب عبوری از رودخانه روستای نوده از توابع شهرستان خنداب را در زمان پیک  به ۲۵ متر در ثانیه رساند که این شرایط تخریب قسمتی از جاده و قطع ارتباط با امامزاده ابراهیم نوده را رقم زد وی افزود: پس  بازدید ازمنطقه، عملیات اجرایی احداث یک‌دستگاه آبرودهانه ۳ متری بدون هیچ اعتبار مالی و فقط به صورت امانی آغاز شد تا مشکل محور مذکور به صورت اساسی برای همیشه رفع شود.

زندی‌فر تصریح کرد: عملیات اجرایی پل در تاریخ بیستم خردادماه توسط راهداران خنداب بدون تعطیلی دیگر پروژه‌های شهرستان همچون شانه‌سازی محور اصلی خنداب-اراک و ایمن‌سازی محور مست به طورگیر با سرعت و جدیت آغاز شد.

وی با بیان اینکه کلیه مصالح لازم برای احداث این پل اعم از سنگ و سیمان، دال پل و میلگرد و ... از اداره کل راهدرای و حمل و نقل جاد ه.‌ای استان مرکزی  در اختیار شهرستان قرارگرفته است  گفت: پل امامزاده ابراهیم نوده به عنوان اولین پل احداثی که بر اثر سیل و بارندگی فروردین ۹۸ در استان مرکزی تخریب شده بود، تماما به صورت امانی احداث شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برآورد ریالی احداث این پل را حدود ۱۰۰ میلیون تومان بیان کرد که در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با کمترین هزینه ممکن و با صرف زمان ۷۰۰ نفر ساعت  تلاش  عوامل خدوم راهداری شهرستان خنداب احداث شد.

زندی‌فر اضافه کرد: امامزاده ابراهیم نوده در جوار روستای نوده از توابع شهرستان خنداب واقع شده است که به علت موقعیت جفرافیایی، وجود جاذبه‌های مذهبی و تفریحی مورد توجه مردم شهرستان و دیگر شهرستان‌ها قرار دارد، همچنین به دلیل امکان اسکان صد‌ها نفر در سالن‌های احداث شده در جوار مرقد مطهر امامزاده ابراهیم درمواقع بحران و خطر (با توجه به موقعیت سیاسی و امنیتی شهرستان) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از سوی فرماندار شهرستان خنداب به دلیل وجود پتانسیل محیطی و فضای مناسب  به عنوان یکی از مکان‌های اسکان اضطراری شهرستان معرفی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار