مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: یک و نیم هکتار از مراتع نوغان شهرستان بویین میاندشت عصر جمعه دچار حریق شد که با تلاش تیمهای حفاظت منابع طبیعی و نیروهای امدادی اطفا شد.
کد خبر: ۷۶۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 06 July 2019

منصور شیشه فروشاظهار داشت: یک و نیم هکتار از مراتع نوغان شهرستان بویین میاندشت عصر جمعه دچار حریق شد که با تلاش تیمهای حفاظت منابع طبیعی و نیروهای امدادی اطفا شد.

وی افزود: خشکی پوششهای گیاهی مرتعی، گرمای هوا، وزش بادهای گرم و بی احتیاطی ناشی از حضور افراد در عرصه ها ی طبیعی از علل وقوع حادثه حریق مراتع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تقویت الگوهای گرم تابستانه و افزایش محسوس دما در غالب نقاط استان اصفهان به ویژه در مرکز، شمال، شرق وجنوب ابراز داشت: تا حد امکان گروههای آسیب پذیر در ساعات اوج دمای روزانه و در بعد از ظهرها در فضای باز کمتر تردد داشته باشند و با توجه به افزایش تابش امواج ماورای بنفش، استفاده از عینکهای آفتابی و دیگر محافظهای پوست توصیه می شود.

شیشه فروش ددر ارتباط با برنامه های اداره کل مدیریت بحران استانداری در کنترل و مدیریت ریزگردها پرداخت و گفت: کشور ایران در کمربندی خشک و نیمه خشک و گردو غبار جهانی قرار دارد و منشا کانونهای گردو غبار یا از خارج از کشور و یا داخلی است.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته ۱۶ کانون گردو غبار در سطح استان اصفهان شناسایی شده است که برای پیشگیری و کنترل کانون های گردوغبار در ۸ شهرستانی که در نوار شنزار قراردارند ۳۰۷ هزار هکتار نهال های مقاوم به شوری و خشکی برای جلوگیری از حرکت شنها کاشته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عملیات مالچ باشی در شهرستان های خوروبیابانک، نایین، اردستان، بادرود، آران و بیدگل، کاشان، برخوار و شرق استان اصفهان صورت گرفته است، تصریح کرد: در سطح استان اصفهان سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بیابان وجود دارد که از این مقدار بالغ بر یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار تحت تاثیر فرسایش باد و کانون گردوغبار است.

وی افزود: در دو سال گذشته هم اقداماتی در راستای ممانعت از بیابان زایی صورت گرفته است و ۴ هزار هکتار نهال در این مدت در سطح استان اصفهان کاشته شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار