کد خبر: ۷۶۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 06 July 2019

رییس سازمان برنامه و بودجه مازندران گفت: در حوزه برق مازندران ضعیف ترین شاخص را در تولید دارد و خاموشی های سال گذشته نشان داده که در این حوزه با مشکل مواجه ایم.

مفید غلامی راد در نشست شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه در حوزه برق مازندران ضعیف ترین شاخص را در تولید دارد و خاموشی های سال گذشته نشان داده که در این حوزه با مشکل مواجه ایم، اظهار کرد: متاسفانه پروژه های تولید برق که از سوی برخی کشورها از جمله چین در دست اجرا بوده هنوز تکمیل نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان مازندران در حوزه تولید برق، جمع آوری آب‌های سطحی، فاضلاب و پسماند نسبت به میانگین کشوری پایین تر است،تصریح کرد: میزان آب‌های سطحی استان حدود ۴.۵ میلیارد متر مکعب است که تقریبا ۹ درصد مورد استفاده قرار گرفته ومابقی از دسترس خارج می گردد.

رییس سازمان برنامه و بودجه مازندران افزود: در حالی که میانگین بهره گیری از آب‌های سطحی در سطح کشور حدود ۵۰ درصد بوده اما مازندران در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده است.

غلامی راد در ادامه با بیان اینکه برای مازندران در سال جاری ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی تعریف شده است،گفت: راه اندازی پنجره واحد، آب بندان، پرورش ماهیان خاویاری، تولید برق، طرح های جمع آوری آبه ای سطحی از جمله این طرح ها بوده که با گذشت حدود چهار ماه از سال تاکنون تمامی این برنامه‌ها بر روی کاغذ باقی مانده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای وزیران اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به شورای برنامه ریزی استان‌ها اجازه داده شد تا ۲۰ درصد از بودجه عمرانی را برای کمک فنی و اعتباری پروژه‌ها اختصاص دهند.

رییس سازمان برنامه و بودجه مازندران افزود: این مصوبه نشان می‌دهد که راهکار قانونی برای اجرای اقتصاد مقاومتی نیز فراهم است .

*تردد سگ های ولگرد چالش محورهای هراز و سوادکوه

در ادامه این جلسه مهدی رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران در مورد طرح جمع آوری سگ های ولگرد اظهار کرد: وجود سگ‌های ولگرد در داخل استان به ویژه در آمل و سوادکوه مشکلاتی را ایجاد کرد است.

وی افزود: جمع آوری سگ های ولگرد طبق قانون بر عهده شهرداری ها بوده و این ارگان موظف است تا نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد اقدام کند.

ایسنا :معاون استاندار مازندران در مورد طرح واگذاری زمین برای جمع آوری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد در آمل،تصریح کرد: در صورت تصویب این ظرح توسط شورای برنامه ریزی حدود سه هزار متر مربع زمین از اراضی ملی برای ساماندهی سگ های ولگرد به شهرداری واگذار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار