مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر:
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر گفت: گواهینامه رسمی و معتبر از سوی دستگاه ها متولی در امر ارتباطات، مدیریت بحران و سوانح برای ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان در نخستین دوره جامع آموزش خبرنگاری در بحران ویژه خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان خبری رسانه های جمعی صادر می شود.
کد خبر: ۷۶۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ 06 July 2019

تابناک رضوی: اسماعیل رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این گواهینامه های رسمی و معتبر برای ۸۳ خبرنگار و ۱۷ تصویربردار و عکاس خبری رسانه‌های جمعی صادر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: خبرنگاران، تصویربرداران و عکاس خبری که این گواهینامه ها و تاییدیه های رسمی را دریافت می‌کنند، هنگام وقوع انواع در حوادث و بحران های طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت در اولویت اعزام به مناطق یادشده داخلی و خارجی قرار گرفته و انواع خدمات از جمله جابه جایی، اسکان، تغذیه و ارتباط خبری با مدیران و مسئولان منطقه ای مرتبط با مدیریت بحران و سوانح را دریافت می کنند.

 

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: نخستین دوره جامع آموزش خبرنگاری در بحران به مدت ۲ شب و سه روز با حضور استادان برجسته حوزه‌های ارتباطات، مدیریت بحران و سوانح در منطقه کوهستانی پلور از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران برای خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان خبری خانم و آقای معرفی شده از سوی مدیران مسئول رسانه های جمعی برگزار شد که شرکت کنندگان در آن با مفاهیم کلیدی در حوزه بلایا و حوادث، شناخت حوادث غیر مترقبه، نحوه مواجهه با بحران (کدهای اخلاقی و رفتاری)، اصول خبرنگاری در بحران مرور تجربیات رسانه‌ای در حوادث اخیر، اصول عکاسی در بحران آشنا شدند.

 

رمضانی توضیح داد: همچنین فرا گیری آموزش‌های خود امدادی و دیگر امدادی از جمله امداد و کمک‌های اولیه، برپایی اردوگاه، چادرزنی و اسکان اضطراری و موقت، نحوه کار با قطب نما و جهت یابی و آموزش بقا و زندگی در شرایط سخت از دیگر محورهای برگزاری این دوره جامع آموزش خبرنگاری در بحران بود که شرکت کنندگان در این دوره با موفقیت آنها را فرا گرفتند.

 

«خبرنگاری بحران، دانش و مهارتی است که باید در اطلاع رسانی های حوادث مترقبه و غیر مترقبه به‌کار گرفته شده تا از تشدید اخبار متناقض، غیر واقع و بحران زا جلوگیری شود.

 

یکی از موضوعات مهم در خبرنگاری بحران، تصمیم‌گیری سریع در شرایط بحرانی است که رسانه را به ابزار مهمی در افزایش بحران و یا کنترل آن تبدیل می کند. رسانه می‌تواند بحران را مدیریت کرده و اقدام به برجسته کردن یا کوچک جلوه دادن آن کند. وارونه نمایی و سیاه نمایی با استفاده از تاکتیک‌های نوین رسانه ای، نمونه‌هایی از بحران زایی توسط رسانه‌ها است که در آموزه های خبرنگاری بحران، روش های مقابله با آن اکتساب می‌شود.

 

به طور کلی، کارکردهای رسانه حرفه ای در زمان بحران باید در جهت تقویت همبستگی و وفاق ملی، جلب کمک‌های مردمی، مشارکت در حل بحران، کارکرد پیشگیرانه و آموزشی، توجیه و پذیرش بحران و شفاف سازی وضعیت موجود برای آرامش اجتماع باشد.»

 

نخستین دوره جامع آموزش خبرنگاری در بحران ویژه خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان خبری رسانه های جمعی از روز (چهارشنبه ۱۲ تا ۱۴ تیر ۹۸) در پایگاه امداد و نجات جاده ای و بین شهری شهید ملک‌زاده پلور شهرستان آمل در استان مازندران برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار