معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به شیوع بیماری های گوارشی  در اصفهان تاثیر فلزات سنگین بر بروز این بیماری ها مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفت‌.
کد خبر: ۷۶۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶ 06 July 2019

شقایق حق جو در گفتگو با خبرنگار تابناک‌ اظهار داشت:  نتایج طرح تحقیقاتی بررسی نقش فلزات سنگین در تغییر میکروبهای روده و ابتلا به سرطان دستگاه گوارش در سطح کشور و خاورمیانه بی نظیر خواهد بود.
وی که از اهدای جایزه این سینا به این پژوهش خبر داد ، افزود: همچنین پژوهشگران اصفهان تلاش کردند با استفاده از ژن بیماران دیابتی را بدون نیاز به انسولین درمان کنند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی  نیز از ساخت یک دستگاه برای تصویر برداری از شبکیه چشم و تحلیل خودکار تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی خبر داد و افزود:  برای حمایت از هر یک از این سه تیم مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پژوهشی در نظر گرفته شده است که در طی سه سال همزمان با پیشرفت پروژه و با تائید ناظر علمی پرداخت خواهد شد.
حق جو اظهار داشت:  اعتبار پژوهشی ابن سینا عالی ترین سطح حمایت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است که با حمایت وزارت متبوع  صورت میپذیرد و هدف از آن کمک به تیمهای تحقیقاتی سرآمد برای انجام کلان پروژه¬های بین رشته ای با همکاری پژوهشگران بین المللی است. دستیابی به مرجعیت علمی، افزایش توانمندی نیروی انسانی، تقویت روابط بین الملل و توسعه زیرساخت های پژوهشی از دستاوردهای مورد انتظار این برنامه است. معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد نخستین دور فراخوان کلان پروژه¬های بین رشته ای ابن سینا سال گذشته برگزار گردید و از بین 72 دانشیار و استاد با سوابق پژوهشی ارزنده که واجد شرایط شرکت در فراخوان بوده اند، 24 نفر طرح پژوهشی ارائه نمودند. پس از دریافت نظرات داوران بین المللی و چند مرحله ارزیابی در نهایت توسط یک شورای عالی متشکل از پژوهشگران پیشکسوت داخل و خارج دانشگاه، سه تیم تحقیقاتی برگزیده شدند.
حق جو همچنین از اجرای نخستین دور فراخوان طرحهای تحقیقاتی ویژه اعضای هیات علمی با کمتر از 5 سال سابقه و پیشینه پژوهشی درخشان در سال گذشته خبر داد. هدف اصلی این فراخوان که به افتخار مرحوم مریم میرزاخانی نامگذاری شده است، حمایت از استادیاران جوان برای ایجاد ظرفیت های پژوهشی جدید در دانشگاه است و از تیمهای تحقیقاتی برگزیده بسته به نوع طرح حداکثر تا دو میلیارد ریال در طی دو تا سه سال حمایت خواهد شد. 
وی گفت: در سال گذشته حدود 70 نفر واجد شرایط شرکت در این فراخوان بودند و 25 طرح پژوهشی دریافت شد که پس از مراحل مختلف داوری و ارزیابی در پایان چهار تیم برگزیده شدند. 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موضوعات این چهار پروژه را ساخت یک سیستم راهبری مبتنی بر تصاویر پزشکی برای استفاده در عملهای جراحی ستون فقرات، استخراج ترکیبات دارویی از نرم تنان خلیج فارس، تدوین یک الگوی بومی برای غربالگری سرطانهای گوارش با در نظر گرفتن مولفه های اقتصاد سلامت و نیز راه اندازی یک داده پایگاه برای ثبت تجارب بالینی عنوان نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار