مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ۱۳۵ واحد تولیدی در استان براثر سیل اخیر دچار خسارت شدند که تا پایان تیرماه جاری ارزیابی دقیق میزان خسارت وارد شده به این واحدها به انجام می رسد.
کد خبر: ۷۶۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ 07 July 2019

امید بن عباس شنبه در حاشیه نشست حمایت از تولید و اشتغال واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان اضافه کرد: در قرارگاه بازسازی و نوسازی کشور برآورد خسارت سیل درحال انجام است و خسارت‌ها در استان‌های سیل زده در حال جمع آوری است.

وی گفت: با برآورد نهایی خسارت‌ها به واحدهای تولیدی و اصناف بر اثر سیل، لایحه‌ای در هیأت دولت برای پرداخت خسارت تقدیم می‌شود.

بن عباس ادامه داد: برخی واحدهای تولیدی در استان بر اثر سیل دچار خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم شده‌اند، در خسارت مستقیم تأسیسات و ماشین آلات واحدها دچار آسیب شده است و خسارتهای غیر مستقیم در جریان سیل نیز به دلیل نرسیدن مواد اولیه به واحد تولیدی و یا از بین رفتن تولید به بار آمده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: خسارت‌ها به واحدهای تولیدی باید مستندسازی شوند به همین منظور کارشناسان دادگستری برای تعیین میزان خسارت ورود کرده‌اند تا ارزیابی‌ها تعیین و برای وزارت کشور ارسال شوند.

وی ادامه داد: ۲۰۰ واحد صنفی نیز در استان بر اثر سیل دچار خسارت شده‌اند.

 

حمایت امور مالیاتی از واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: بر اساس ماده ۱۶۵ مالیات، واحدهای تولیدی که تا ۵۰ درصد سرمایه خود را بر اثر سیل از دست داده باشند می‌توانند از حمایت امور مالیاتی بهره مند شوند.

وی گفت: در این قانون اگر واحد تولیدی خسارت دیده بدهی مالیاتی داشته باشد بر اساس میزان حمایت امور مالیاتی بدهی واحد تولیدی تهاتر می‌شود و اگر پرداخت مالیات به روز باشد در بدهی مالیاتی آینده آن واحد لحاظ می‌شود.

بن عباس ادامه داد: مالکان واحدهای تولیدی متضرر از سیل ۶ ماه بعد از وقوع حادثه می‌توانند به امور مالیاتی برای استفاده از این قانون حمایتی مراجعه کنند.

گفتنی است در فروردین ماه امسال ۲۲ شهرستان خوزستان دچار سیلاب و آبگرفتگی و بیش از ۴۰۰ هزار نفر در استان گرفتار سیلاب شدند.

شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز یکی از شهرک‌های فعال استان است که در جریان سیلاب دچار آبگرفتگی و سیلاب شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار