مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان گفت: سه هزار و ۵۰۰ شهروند مناطق سیل زده استان که بر اساس بررسی های انجام گرفته به دلیل سیل شغل خود را از دست داده اند، درلیست دریافت بیمه بیکاری هستند.
کد خبر: ۷۶۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 07 July 2019

محمد مرعشی در جلسه حمایت از تولید و اشغال واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۵۲۷ نفر در حال دریافت بیمه بیکاری هستند.

وی گفت: ۷۸۳ نفر با وجود اینکه مشغول به کار بودند اما مشمول بیمه و قانون اداره کار نبودند به همین منظور امکان پرداخت بیمه بیکاری به آنها وجود ندارد.

مرعشی ادامه داد: در حال بررسی وضعیت بیمه ۱۹۲ نفر دیگر از این افراد هستیم تا در صورت امکان برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شوند.

مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان گفت: هزینه پرداخت بیمه بیکاری به سه هزار و ۵۰۰ نفری که در مناطق سیل زده استان مشخص شدند ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

در ادامه این نشست مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: سیل اخیر به بخش صنایع و کشاورزی برخی مناطق استان خسارت وارد کرده است، هیچ برنامه‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پرداخت خسارت به واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل به استان ابلاغ نشده است.

امید بن عباس بیان کرد: تا جایی که از منابع استانی امکان پرداخت خسارت به واحدهای تولیدی باشد این کار انجام می‌شود و در صورتی که نیاز به حمایت داشته باشیم از دولت کمک خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی با مشکلی مواجه نیستیم و پرداخت خسارت و رسیدگی به وضعیت کشاورزان خسارت دیده از سیل به خوبی در حال انجام است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به برخی از آثار باستانی استان که بر اثر سیلاب دچار خسارت شدند ادامه داد: به گفته میراث فرهنگی استان هیچکدام از آثار میراث فرهنگی در استان بیمه نیستند و این مساله در هنگام بروز حادثه می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به حوزه میراث فرهنگی وارد کند.

بن عباس همچنین با اشاره به خسارت وارد شده به اصناف براثر سیل بیان کرد: نماینده‌هایی از فرمانداری‌ها و اتحادیه اصناف در مناطق سیل زده برای برآورد خسارت صنوف خسارت دیده باید وارد عمل شوند.

وقوع سیلاب اخیر در خوزستان که با طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون از روزهای آغازین فروردین شروع شد حدود ۴۰۰ هزار نفر را در مناطق روستایی و شهری خوزستان درگیر کرد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، این سیل ۴۴ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و ۳۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش نیشکر وارد کرده است.

۷۱۵۸/‏۶۰۰۲

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار