مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وقوع پس‌لرزه‌ها در منطقه زلزله‌زده مسجدسلیمان گفت: انتظار می‌رود مردم هشدارها را جدی بگیرند و در اماکن ترک‌خورده یا فرسوده حضور نیابند تا این پس‌لرزه‌ها هم مدیریت شوند.
کد خبر: ۷۶۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 08 July 2019

کیامرث حاجی‌زاده اظهار کرد: در پی این زلزله فورا به تمامی نیروهای امداد و نجات و فرمانداران پنج شهرستان ایذه، باغملک، هفتکل، لالی و مسجدسلیمان اعلام آماده‌باش شد.

وی افزود: تاکنون مصدومان زلزله مسجدسلیمان در این شهرستان به 60 نفر رسیده است. همچنین یک نفر بر اثر سکته قلبی و ترس ناشی از زلزله جان باخت. تاکنون سه نفر نیز در ایذه مصدوم شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به خسارات زلزله در مسجدسلیمان ادامه داد: منازل فرسوده روستایی بین 15 تا 60 درصد دچار آسیب شده‌اند. همچنین برخی بخش‌های بیمارستان نفت در مسجدسلیمان ریزش کرده که بلافاصله تخلیه شده است و فعلا فعالیتی در آن انجام نمی‌شود.

حاجی‌زاده به وضعیت منطقه زلزله‌زده گلگیر این شهرستان اشاره و بیان کرد: حدود پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز بهداشت و درمان منطقه گلگیر مستقر شده است.

وی گفت: طبق دستور استاندار خوزستان، جلسه ستاد بحران جهت بررسی این زلزله برگزار می‌شود. همچنین تیم‌هایی جهت ارزیابی خسارات اعزام شده‌اند تا کار برآورد خسارات و بازسازی انجام شود.

حاجی‌زاده بیان کرد: با توجه به وجود مناطق کوهستانی، پس‌لرزه‌هایی خواهیم داشت. انتظار می‌رود مردم هشدارها را جدی بگیرند و در اماکن ترک‌خورده یا فرسوده حضور نیابند تا این پس‌لرزه‌ها هم مدیریت شوند. به جمعیت هلال احمر نیز اعلام شده که در مناطق زلزله‌زده چادر توزیع کند.

وی با اشاره به امکانات موجود جهت امدادرسانی گفت: خوشبختانه در زمینه زیرساخت‌ها مشکلی نداشته‌ایم و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار