نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تا قبل از اعلام نتایج کنکور، اطلاعات و آمار داوطلبان مناطق سیل زده خوزستان جمع‌آوری و سهمیه مربوطه به داوطلبان اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 09 July 2019

علی ساری اظهار کرد: براساس مصوبه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به امضای رئیس‌جمهور رسید، سهمیه 5 درصدی به تمام داوطلبان مناطق سیل‌زده کشور تعلق می‌گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره عدم اعلام سهمیه اختصاص داده شده به مناطق سیل زده خوزستان بیان کرد: ذکر نشدن نام شهرهای خوزستان در سهمیه کنکور توسط رئیس سازمان سنجش به معنای این نیست که سهمیه‌ای به داوطلبان کنکوری سیل زده خوزستان تعلق نمی‌گیرد، بلکه اطلاعات و آمار دقیقی از داوطلبان کنکوری این مناطق در دست نبوده است.

وی افزود: طبق اظهارات رئیس سازمان سنجش، دلیل اعلام کردن سهمیه شهرهای سیل‌زده استا‌های لرستان و گلستان این است که آمار دقیقی از تعداد داوطلبان کنکوری در مناطق سیل زده وجود داشت، بنابراین متناسب با آمار داوطلبان آن مناطق سهمیه‌ای در نظر گرفته شد.

ساری ادامه داد: تا قبل از اعلام نتایج کنکور، اطلاعات و آمار داوطلبان مناطق سیل زده خوزستان جمع‌آوری و سهمیه مربوطه به داوطلبان اعلام خواهد شد، بنابراین صحبت‌هایی مبنی بر اینکه به مناطق سیل زده خوزستان سهمیه کنکور اختصاص داده نمی‌شود، به هیچ وجه صحت ندارد.

وی گفت: به طور قطع اعلام شده که داوطلبان کنکوری مناطق سیل زده در بخش روستایی و شهری استان خوزستان سهمیه می‌گیرند و اعلام نکردن آن از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور فقط به دلیل نداشتن آمار داوطلبان سیل‌زده خوزستانی است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سیل ، کنکور سراسری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار