استاندار خوزستان از شهروندان مسجدسلیمانی خواست تا برای پیشگیری از خطرات پس لرزه احتمالی، امشب را در محیط های باز سپری کنند.
کد خبر: ۷۶۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴ 08 July 2019
غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در نشست شورای مدیریت بحران در فرمانداری مسجدسلیمان اظهار کرد: اگر زیرساخت‌ها در مسجدسلیمان با مشکل روبه‌رو است در صورت امکان به سرعت برطرف شود تا مردم با مشکل جدی مواجه نشوند.
 
به گزارش"تابناک" وی افزود: تا این لحظه دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس با اعزام گروه‌های سیار در کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان زلزله، بسیار خوب عمل کرده‌اند.
 
استاندار خوزستان بیان کرد: منازلی که زمین‌لرزه‌ای با شدت ۵.۷ ریشتر را تحمل کرده‌اند، ممکن است با یک پس‌لرزه تخریب شوند لذا باید مردم را تشویق کنیم تا برای احتیاط امشب در خانه‌ها نخوابند و در محیط‌های باز مانند حیاط منازل یا کمپ‌های موقت استقرار یابند.
 
وی با بیان اینکه هلال احمر به هیچ وجه موضوع زلزله را دست کم نگیرد، توضیح داد: بی‌توجهی و کم اهمیت تلقی کردن زمین‌لرزه‌ای که در بافت فرسوده رخ داده، ممکن است نتیجه همه تلاش‌های امدادی را نقش بر آب کند.
 
شریعتی بیان کرد: برای پیشگیری از تلفات جانی، شرایطی را برای مردم فراهم کنیم تا مردم بتوانند امشب را خارج از منازلشان بگذرانند، لذا چادر مورد نیاز مردم به هر تعداد در اختیارشان قرار داده شود و کمپ‌های موقت نیز ایجاد گردد.
 
وی تاکید کرد: مسئولان شهرستانی و استانی تا حصول اطمینان از وضعیت مسجدسلیمان در کنار آنها بمانند، همان طور که تعهد دادیم در سیل تا اتمام مشکلات در کنار مردم باشیم، اینجا هم تا رفع تمام مشکلات در کنار مردم مسجدسلیمان هستیم و خسارت‌های وارده را جبران می‌کنیم و نمی‌گذاریم مردم دچار نگرانی یا تشویش شوند.
 
استاندار خوزستان گفت: مردم همه مناطق استان برای ما برابر هستند زیرا ما هموطن هستیم اما باید مسئولان شهرستان و استان نیز آمادگی لازم را داشته باشند تا این وضعیت به خوبی مدیریت شود و مشکل خاصی برای مردم مسجدسلیمان پیش نیاید.
 
در ادامه کیامرث حاجی زاده اظهار کرد: امروز ساعت ۱۱:۳۰ ظهر زلزله‌ای با قدرت ۵.۷ ریشتر در بخش گلگیر مسجدسلیمان رخ داد که حدفاصل شهرهای هفتکل به مسجدسلیمان و ایذه تا مسجدسلیمان بود.

وی افزود: بلافاصله پس از آگاهی از وقوع زلزله به همه نیروهای امداد و نجات و فرمانداران پنج شهر استان آماده باشداده و ستاد بحران در این مناطق تشکیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: همچنین پس از یک ساعت به همراه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان و رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان با بالگرد عازم محل وقوع زلزله در گلگیر مسجدسلیمان شدیم و از محل حادثه به صورت میدانی بازدید کردیم.

وی ادامه داد: یک نفر براثر شوک وارده ناشی از زلزله سکته قلبی و فوت کرد و در ایذه سه نفر مصدوم شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به میزان خسارات وارده به اماکن زلزله زده مسجدسلیمان، یادآور شد: با بازدیدهای میدانی زمینی و هوایی که داشتیم اماکن و منازل فرسوده بین ۱۵ تا ۵۰ درصد آسیب دیدند چون بخشی از این مکان‌ها و منازل در بافت فرسوده قرار دارند و قدیمی هستند.

حاجی زاده گفت: بخش‌های از بیمارستان نفت نیز ریزش کرد که بلافاصله بیماران آن تخلیه شدند و همچنین پنج دستگاه آمبولانس از طرف اورژانس در مرکز بهداشت و درمان گلگیر مستقر شده است.

وی گفت: گروه‌های ارزیاب هلال احمر و بنیاد مسکن رأی بررسی و برآورد میزان خسارات وارده به منطقه اعزام شدند.

حاجی زاده گفت: از همشهریان انتظار داریم همه توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند و به هلال احمر هم گفتیم که چادر توزیع کند.

وی افزود: مشکلی در زیرساخت‌ها نداریم به جز گاز در مسجدسلیمان که الان در حال رفع مشکل هستند و دستور توزیع آب معدنی هم داده شده است.

 همچنین علی خدادادی توضیح داد: ضریب خطر پذیری با توجه به خسارت وارده به منازل آسیب دیده بالا است لذا از مردم درخواست می‌شود در مکان‌های روباز استقرار داشته باشند.

وی افزود: با توجه به نوع کانون‌های زمین لرزه می‌توان گفت این کانون‌ها قابلیت زمین لرزه‌های ۶.۸ ریشتر و بیشتر را نیز دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به ادامه زمین لرزه‌ها گفت: امیدواریم زمین لرزه‌ها سیر صعودی پیدا نکنند در هر صورت آمادگی کامل از سوی هلال احمر وجود دارد.

زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۷ درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) صبح دوشنبه شهرستان مسجد سلیمان خوزستان را لرزاند که در پی آن پس لرزه‌هایی در بسیاری از مناطق استان احساس شد.

پس از زلزله اولیه تاکنون ۱۲ پس لرزه در این شهرستان رخ داده است.

کانون این زمین لرزه شهر گلگیر مسجد سلیمان بوده است که در این حادثه تاکنون ۱۰۴ نفر مصدوم شده اند و یک نفر به دلیل ترس دچار عارضه قلبی شد و جان خود را از دست داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار