کد خبر: ۷۶۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 09 July 2019
۵۰ درصد مدارس خراسان شمالی نیازمند مقاوم سازی است

بجنورد- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت :۵۰ درصد مدارس این استان نیازمند مقاوم سازی است.

امین فلاح ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۶۰ مدرسه با ۸۰۱ کلاس درس تخریبی در خراسان شمالی وجود دارد، اظهار کرد: بیشترین مدارس تخریبی شامل شهرستان اسفراین با ۲۷ درصد تخریب است.

فلاح عنوان کرد: از سال ۸۵ با آغاز فعالیت ۹۰۰ خیر در خراسان شمالی، ۳۱۰ فضای آموزشی و ۱۱۳ فضای کمک آموزشی شامل نمازخانه، سالن ورزشی و آزمایشگاه با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع احداث شد و میزان تعهدات آنان از ۳۰۰ میلیون تومان امسال به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در خراسان‌شمالی ۴۸۱ خیر در سامانه خیران مدرسه‌ساز نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: این تعداد خیر شامل ۹۴ زن، ۳۱۳ مرد و ۷۴ مورد شرکت و مؤسسات خصوصی و حقوقی است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ پروژه با ۷۶ کلاس درس و حدود هفت هزار متر مربع زیربنا با مشارکت خیران در حال ساخت است که مقرر شده تا مهرماه امسال، ۱۵ پروژه با ۴۴ کلاس درس به بهره‌برداری برسد.

فلاح با اشاره به برپایی جشنواره خیران مدرسه‌ساز در استان، عنوان کرد: در قالب این جشنواره ۴۱ خیر، احداث ۳۳ فضای آموزشی شامل ۱۰۷ کلاس درس را متعد شده اند و این در حالیست که تعهد بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ۱۵ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: امسال با استانداری تفاهم کرده‌ایم تا جشنواره ملی خیران مدرسه‌ساز را در تهران برگزار کنیم تا از ظرفیت متمکین استان در پایتخت و خیران ملی به‌منظور رفع کاستی‌ها در استان بهره ببریم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان، گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید در کشور تاکنون در خراسان شمالی یک هزار و ۳۶۵ پروژه با ۶ هزار و ۱۴ کلاس درس و ۲۲۹ میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.

فلاح افزود: طی بهمن‌ماه سال گذشته با مشارکت استانداری بخاری‌های نفتی ۳۴۵ مدرسه با یک هزار و ۳۷۸ کلاس درس و اعتبار ۸۰ میلیارد تومان برچیده شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته اعتبارت این سازمان ۵۸ میلیارد تومان شامل ۴۱ میلیارد تومان ملی و ۱۷ میلیارد تومان استانی بود، گفت: سال گذشته حدود یک میلیارد تومان بابت تعمیر موتورخانه مدارس و حدود چهار میلیارد تومان نیز به‌منظور تهیه تجهیزات هنرستان‌ها، اداری و آموزشی و ساخت ۲۰ مدرسه با ۹۰ کلاس درس در سطح استان اختصاص یافت.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی در ادامه با اشاره به انجام ۲۰ هزار مترمربع آسفالت مدارس استان طی سال گذشته، بیان کرد: در همین سال عملیات اجرایی دو مدرسه ۶ کلاسه در مسکن مهر اسفراین و شیروان و یک مدرسه ۹ کلاسه در بجنورد نیز به اتمام رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار