مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: براساس آخرین پایش نقشه برق کشور مصرف برق در خوزستان در وضعیت زرد قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 11 July 2019

محمود دشت بزرگ با اشاره به وضعیت مصرف برق در خوزستان اظهار کرد: رصد آخرین وضعیت نقشه برق کشور نشان می‌دهد که خوزستان در وضعیت زرد و هشدار قرار دارد و در این زمینه در صورتی که مشترکان حداقل 5 درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، شبکه در حالت سبز و پایدار قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص مصرف روز گذشته برق در خوزستان افزود: با توجه به افزایش دما در روز یکشنبه (16تیرماه)، 8 هزار و ۷۷ مگاوات برق در شبکه خوزستان مصرف شد و این میزان مصرف شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۱۹ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه رشد ۴.۱۹ درصدی برق در استان نشان از مصرف نگران کننده مشترکان است، تصریح کرد: در ماه‌های گرم از قبل بار سرمایشی به شبکه اضافه و در نظر گرفته شده است و نباید چنین رشدهایی در مصرف برق شبکه رخ دهد و این مساله برای ما نگران کننده است.

دشت بزرگ ادامه داد: با مصرف هشت 8 هزار و ۷۷ مگاوات در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان، برای ششمین بار از پیک پارسال نیز عبور کردیم و با توجه به افزایش دما در روزها و افزایش دما، انتظار است تا بازهم از پیک سال گذشته عبور کنیم.

وی عنوان کرد: تاکنون به غیر از چند مورد جزیی ناشی از آسیب تجهیزات، خاموشی خاصی در شبکه انتقال و فوق توزیع این شرکت رخ نداده است. تمهیدات لازم برای پایداری شبکه اندیشیده شده و مصرف بهینه برق از سوی مشترکان می‌تواند این پایداری را تضمین کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار