نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد دوشنبه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و انتخاب رشته این دوره هم از امروز آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۶۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 10 July 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ از روز سه‌شنبه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت، همچنین از امروز کار انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ۲۳ تیر ماه داوطلبان برای انتخاب رشته فرصت دارند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند باید با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و تکمیل فرم اینترنتی در موعد مقرر نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.


انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

از روز گذشته دفترچه انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبانی که خواهان شرکت در دوره‌های روزانه و شبانه هستند، می‌توانند با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و کد رهگیری خود کار انتخاب رشته را انجام دهند.

در این دوره داوطلبان می‌توانند حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل را انتخاب و بر اساس میزان علاقه آن‌ها را وارد سایت کنند.


هزینه برگزاری آزمون‌های عملی ۵۰۰ هزار ریال است

در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد شرایط و ضوابط ارگان‌های مختلف و رشته‌های بورسیه دارای شرایط خاص نوشته شده است؛ آن دسته از داوطلبانی که خواهان انتخاب کد رشته امتحانی دارای پروژه یا آزمون عملی گروه هنر هستند باید با پرداخت مبلغ ۵۰۰ هزار ریال بابت هزینه برگزاری آزمون‌های عملی نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که می‌خواهند در رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور شرکت کنند باید ابتدا حداقل نمره لازم در این دوره‌ها را کسب کرده باشند، سپس با واریز یکصد و ۳۸ هزار ریال از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب انتخاب رشته کنند.

 

همچنین انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه پس از روز ۲۲ تیر ماه از طریق مرکز سنجش این دانشگاه آغاز می‌شود.

هر یک از داوطلبان که در جریان انتخاب رشته با سوال یا مشکلی مواجه می‌شوند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲۴ تیر ماه از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی اقدام کنند.


نیمه دوم شهریور زمان اعلام نتیجه نهایی کارشناسی ارشد

گفتنی است کنکور کارشناسی ارشد با حضور بیش از ۶۱۴ هزار داوطلب در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کد رشته محل برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد به دلیل وقوع سیل پس از هفت هفته تعویق در روز‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه برگزار شد.

 

این آزمون برای تمام مراکز دولتی، غیر دولتی و دانشگاه آزاد است و کنکوری جامع به حساب می‌آید، به گفته مسئولان سازمان سنجش و آموزش کشور کارنامه نهایی داوطلبان اواخر شهریور ماه روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار