شهردار منطقه سه شهر کرمان، از بهره برداری دو پارک «بانوان» و «خبرنگار» تا پایان تابستان امسال در منطقه سه خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵ 11 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از برنا، رامین امیر مداح با اشاره به این که در راستای توسعه فضای سبز منطقه برنامه های زیادی در دستور کار قرار گرفته است افزود: با توجه به رویکرد شهردار کرمان مبنی بر ایجاد پارک بانوان در چهار منطقه شهر کرمان، ایجاد پارک بانوان در منطقه سه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: پارک بانوان این منطقه که به نام آفتاب نام گذاری شده، طراحی خاص و ویژه ای دارد و تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
شهردار منطقه سه افزود: این پارک هم اکنون در کوچه شماره 16 خیابان شیخ احمد کافی شمالی در حال ساخت است و به زودی به بهره برداری می رسد.
امیرمداح آغازعملیات اجرایی پارک بانوان(آفتاب) را سال گذشته ذکر و خاطرنشان کرد: این پارک 16 هزار و 200 متر مربع مساحت دارد و به طور خاص و مناسبی برای بانوان طراحی شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر این که امکانات یک پارک کامل در پارک بانوان دیده شده، امکانات ویژه ای هم در آن وجود دارد که مختص بانوان است
شهردار منطقه سه شهر کرمان از جمله امکانات این پارک را آلاچیق های خاص، مکان هایی برای بازی کودکان و ورزش بانوان، پیست دوچرخه سواری و مسیر پیاده روی ذکر کرد و گفت: این پارک به طور کامل محصور است و به طور ویژه برای بانوان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین احداث پارک خبرنگار را از دیگر اقدامات منطقه سه برای افزایش سرانه فضای سبز ذکر و خاطرنشان کرد: این پارک در شهرک خواجو واقع شده و 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
امیر مداح مساحت این پارک را 10 هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: این پارک تا پایان تابستان به بهره برداری می رسد و با توجه به این که جمعیت بالایی درآن منطقه زندگی می‌کنند به گونه ای طراحی شده که امکانات آن مناسب و متناسب با جمعیت و جوابگوی نیاز آنجا باشد.
وی امکانات درنظر گرفته شده برای پارک خبرنگار را شامل پیست دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، مجموعه بازی کودکان، آلاچیق، وسایل تندرستی وآبنما دانست و تصریح کرد: پارک در نظر گرفته شده برای شهرک خواجو پارک کاملی است که امیدواریم مورد رضایت شهروندان قرار گیرد .
شهردار منطقه سه همچنین به احداث پارک در چهار راه آسیابباد اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این پارک از اواخر سال گذشته شروع شده است و تا پایان تیرماه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: کف سازی این پارک انجام و نیمکت‌های آن نصب شده و آبنما، نصب وسایل تندرستی و کار نورپردازی این پارک نیز به اتمام رسیده است.
شهردار منطقه سه در ادامه به بهسازی و بازسازی چند پارک در شهر کرمان اشاره کرد و گفت:  با توجه به تجربه خوب بهسازی پارک مطهری و استقبال مردم از این پارک، بهسازی پارک هدایت و پارک استاد شهریار نیز درسال جاری در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: بهسازی و بازسازی پارک هدایت تمام شده و در این پارک پیاده‌روها ترمیم ، بازسازی و روشنایی پارک تکمیل شده است و با گذاشتن ست ورزشی و وسایل بازی جدید، این پارک جان تازه ای گرفته است.
امیر مداح درمورد بهسازی پارک استاد شهریار در ابتدای پانصد دستگاه نیز گفت: این پارک نه تنها بهسازی می شود بلکه از لحاظ وسعت نیز گسترش پیدا می کند که در حال حاضر کار طراحی آن انجام شده و از مرداد ماه عملیات اجرایی برای  بازسازی آن شروع می شود.
شهردار منطقه سه با اشاره به این که پارک استاد شهریار بسیار قدیمی و فرسوده است؛ افزود: این پارک به بازسازی کامل نیاز دارد و از لحاظ روشنایی و به خصوص امکانات، تغییر پیدا می کند که امیدواریم با این تغییرات پارک کامل و زیبایی در اختیار مردم قرار گیرد.
وی در ادامه از احداث چندین پارک جدید در نیمه دوم سال در این منطقه خبر داد و گفت: احداث این پارک‌ها از جمله فاز دوم پارک شهدای شهرداری (که در بلوار قدس واقع شده) در دستور کار است و در آستانه سال جدید به بهره برداری می رسند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار