رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با اجرای طرح ملی کنترل فشارخون در اصفهان ، فشار خون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت شد و بالغ بر یکصد هزار نفر از مبتلایان از بیماری خود آگاه شدند.
کد خبر: ۷۶۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 11 July 2019

طاهره چنگیز در گفت و گو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید سلامت اولویت اول قرار گرفت و رویکرد بسیجی و حماسی در این عرصه جدی گرفته شد.
وی بیان داشت: در فصل جدید برنامه های تحول نظام سلامت، "بسیج ملی کنترل فشار خون" در سال جاری به عنوان رویدادی سترگ و حماسه ای ماندگار در عرصه سلامت ایران به ثبت رسید.
وی بیان داشت: رویدادی که به ثبت وضعیت یکی از مهمترین عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر برای بیش از سی میلیون نفر جمعیت کشور ظرف مدت پنجاه روز منتهی شد و نزدیک به سه میلیون نفر را از بیماری خود آگاه کرد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاورد این طرح ایجاد عزم و نشاط عمومی برای نهادن "سلامت" و "پیشگیری اولیه" به عنوان گلواژه غالب در گفتمان مردم، و تقویت سرمایه اجتماعی بود.
چنگیز افزود: انتظار می رود تکرار اینچنین نمونه هایی و به کاربستن درس آموخته های آن بتواند علاوه بر کمک به کنترل عوامل خطرساز بیماریها، سطح عمومی سلامت روان را نیز ارتقا بخشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار