معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: جامعه نیاز به نشاط دارد تا مردم از افسردگی نجات پیدا کنند.
کد خبر: ۷۶۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 14 July 2019
سعید ناجی در صد و پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر کرج گفت: کلانشهر کرج با توجه به شرایط خاص، ترکیب جمعیتی، بافت شهری، تراکم جمعیت و بعد جغرافیایی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه علی رغم تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته پرداختن به مسائل اجتماعی و فرهنگی در البرز از جمله شهرستان کرج مغفول مانده، ادامه داد: مروری بر مصوبات شورای شهر کرج در ۶ ماهه دوم سال ۹۷ داشتم و مشاهده کردم که از میان ۳۰۷ مصوبه احصاء در این مدت، ۹ درصد مصوبات مربوط به حوزه عمرانی، ۱۱ درصد مربوط به شهرسازی، ۹ درصد مرتبط با حوزه فرهنگی و یک درصد مربوط به حوزه اجتماعی بوده است.
وی ادامه داد: هر چند اجرای پروژه‌های عمرانی و شهرسازی اهمیت زیادی دارد، ولی اگر به خاطر توجه به این حوزه‌ها مسائل اجتماعی و فرهنگی موجود استان را نادیده بگیریم آسیب‌های جبران ناپذیری در آینده متوجه ما خواهد شد.
این مسئول ابراز کرد: اعتیاد، فرزندان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، متکدیان و کودکان کار از جمله معضلات جدی استان است که باید برای حل آنها اقدامات اساسی صورت بگیرد.
ناجی با اشاره به آمار پایین ازدواج در استان گفت: البرز بعد از سمنان پایین‌ترین نرخ ازدواج در کشور را دارد که این امر بسیار نگران کننده است چون تبعات زیادی را در آینده به همراه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: جامعه ما نیازمند نشاط است و باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم و به آن بپردازیم که مردم جامعه از افسردگی نجات پیدا کنند.
وی اظهار کرد: برای حل معضلات اجتماعی و فرهنگی باید از نظرات متخصص این حوزه‌ها و نخبگان شهر کرج  استفاده کنیم و تمام دستگاه‌ها  هم باید به صورت عملی وارد میدان شوند چون تنها داشتن دغدغه صرف کافی نیست.
ناجی با بیان اینکه احداث کمپ ماده ۱۶ در البرز به عنوان یک ضرورت در استان همیشه مطرح بوده است، اذعان کرد: مقدماتی مهیا شده اما برای راه‌اندازی این کمپ نیازمند مساعدت شهرداری و شورای شهر کرج هستیم تا بتوانیم شرایطی که مردم را آزار می‌دهد از بین ببریم و زمینه آرامش و آسایش مردم را فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار