رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تسهیلات این نهاد در حمایت از خانوارهای زیرپوشش توسعه دهنده فرهنگ قرض الحسنه در کشور است.
کد خبر: ۷۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 13 August 2015
به گزارش ایرنا ، سیدپرویز فتاح روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خانوارهای خودکفا شده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل افزود: این وام ها به راحتی برگشت داده می شوند و با این گونه وام های اندک در جای دیگری به راحتی شغل ایجاد نمی شود.
وی گفت: در حالی که پول کلان بانک ها به یغما رفته نباید در پرداخت وام های اندک که حداکثر به 200 میلیون ریال می رسد به بهانه ضامن یا ملزومات دیگر سخت گیری غیرواقع اعمال شود.
وی با اشاره به این که نظام اسلامی با درایت امام راحل و با هدف توسعه عدالت و حمایت از محرومان پایه ریزی شد اظهار کرد: بسیاری از شهدا از دامان همین خانواده های کم درآمد و گاه تحت حمایت تربیت یافتند.
او افزود: همان گونه که امام راحل یک موی این طیف مردم ساده را با کاخ نشینان معاوضه نمی کرد خانواده بزرگ کمیته امدادامام (ره) امروز جزو بسیجیانی هستند که حامی ولایت هستند.
این مسوول با اشاره این که در زمان دفاع مقدس نیز وقتی گردانی از استان اردبیل در جبهه حضور می یافت عرصه بر دشمن تنگ می شد ادامه داد: درس مرحمت بالازاده و شهدای دیگر درس ایستادگی ، کار و فقر زدایی است.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) جشن تجلیل از خانواده های خودکفا شده و کارآفرینان برتر کمیته امداد امام استان اردبیل را جشن تبدیل مددجو به مددکار دانست و گفت: به جای فقیر تراشی و افزودن بر جمعیت زیرپوشش باید برای کاهش آمار مددجویان هدف گذاری شود.
فتاح همچنین به ایجاد کار برای 100 هزار مددجو در کشور توسط کمیته امداد امام در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال برای ارتقای این رکورد تلاش می شود.
وی با تاکید بر لزوم محاسبه و دقت در تخصیص وام ها به مددجویان اظهار کرد: این به معنای سخت گیری نیست بلکه با پرهیز از پرداخت نابجای وام زمینه را برای تبدیل مددجوی فقیر به مددجوی بدهکار فراهم نکنیم.
وی حساب خیرین را با خدا و جدای از کمیته امداد دانست و ادامه داد: فقر باید با دست مردم حل شود و نیکوکاران در ترویج فرهنگ دستگیری از فقرا نقش مهمی دارند.
قیچی کردن فرش دستبافت یک مددجو توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، معرفی برخی از مددجویان خودکفا شده و موفق و پخش کلیپ شغل های ایجاد شده برای مددجویان در استان اردبیل از بخش های قابل ذکر این مراسم بود.
در پایان با اهدای جوایزی از نمایندگان یک هزار و 500 خانوار مددجوی خودکفا شده ، مسوولان بانک ها و ادارات کل همکاری کننده با کمیته امداد امام (ره) ، کارآفرینان برتر ، حامیان ایتام و خیرین استان تجلیل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار