معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس مدعی شد که تاکنون بالغ بر 142 میلیارد ریال خسارت به سیلزدگان در این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۶۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲ 14 July 2019

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمودرضا رضایی‌کوچی اعلام کرد که مبلغ 141 میلیارد و 835 میلیون ریال به سیلزدگان استان فارس خسارت پرداخت شده است.

وی اعلام کرد که این میزان خسارت در قالب تسهیلات احداث و تعمیر مسکن و همچنین کمکهای معیشتی و بلاعوض به سیلزدگان و آسیب دیدگان از سیل در فارس پرداخت شده است.

رضایی کوچی با قدردانی از مشارکت بنیاد مسکن و بانک های عامل در معرفی و پرداخت تسهیلات به مالکان واحدهای خسارت دیده از سیل افزود: بر اساس ارزیابی های انجام شده در سیل امسال 605 واحد شهری و یک هزار و 378 واحد روستایی نیازمند بازسازی کامل و 3 هزار و 854 واحد شهری و روستایی نیازمند تعمیرات تشخیص داده شد.

او با بیان اینکه برآورد انجام شده در خصوص حجم خسارت وارده به این واحدها، 1400 میلیارد ریال بوده است، گفت: از یکماه قبل تاکنون و بعد از ابلاغ اعتبارات به بانکها، عقد قرارداد به خسارت دیدگان آغاز شده و امیدواریم بانکها با رفع موانع موجود نسبت به دریافت ضمنت زنجیره ای و پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

رضایی با بیان اینکه تاکنون حدود 1000 نفر از آسیب دیدگان سیل مبلغ 56 میلیارد ریال کمک بلاعوض در قالب تعمیر واحدها و معیشت دریافت کرده‌اند، گفت: مبلغ 50 میلیارد ریال هم بصورت بلاعوض به افرادیکه خودروی آنها خسارت دیده یا کسانیکه بر اثر سیل مصدوم شده‌اند کمک شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه تسهیلات معیشتی پرداخت شده در این استان را 49 میلیارد و 788 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این میزان تسهیلات به هزار و 970 واحد خسارت دیده تعلق گرفته است .

رضایی خاطر نشان کرد: کمک‌های بلاعوض تا کنون به بازماندگان 13 نفر جان باخته سیل استان فارس، 23 مصدوم حادثه، 378 خودروی حادثه دیده پرداخت شده است و مالکان 108 خودرو نیز برای حمل خودرو به خارج از فارس خسارت دریافت کرده‌اند.

معاون استانداری فارس حجم کل کمک‌های پرداختی در این موارد را 31 میلیارد و 723 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: از این میزان یک میلیارد و 850 میلیون ریال به بازمانگان متوفیان سیل، 27 میلیارد و 718 میلیارد ریال به خودروهای خسارت دیده و یک میلیارد و 198 میلیون ریال برای حمل خودروها و مابقی به مصدومان این حادثه پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار