مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: وقتی که سیلاب به صورت تدریجی در حال ایجاد شرایط بحرانی در خوزستان بود با تلاش همه دستگاه ها، این شرایط به بحران اجتماعی تبدیل نشد.
کد خبر: ۷۶۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 14 July 2019

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده پیش از ظهر امروز یکشنبه در آئین تجلیل از امدادگران، نجاتگران و جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان مشارکت کننده در امدادرسانی به مناطق سیل زده استان و طرح امداد و نجات نوروزی ۹۸ با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: سیلاب امسال بی سابقه بود اما خوزستان همانند دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، کارنامه بسیار درخشانی را از خود به جا گذاشت.

وی افزود: تمام مسئولانی که برای بررسی و ارزیابی شرایط و وضعیت سیلاب به خوزستان می‌آمدند، بدون کمترین گلایه‌ای به تهران برمی گشتند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: این همدلی، صمیمیت و برادری بین مردم و مسئولان و سیل زدگان در سیلاب و امدادرسانی صحنه‌های زیبایی را رقم زد.

آیت الله حسن زاده گفت: هلال احمر در زمینه امدادرسانی درخشان بود و از نظر روانشناسی و کارهایی که باید انجام شود، نگاه همه جانبه وجود داشت.

وی افزود: نسبت به استانداردهای بین المللی خدمات هلال‌احمر خوزستان به سیل زدگان بیش از سطح استاندارد بود و خدمات به بهترین شکل ممکن ارائه شد..

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: اگر تلاش‌های شبانه روزی نبود خسارت‌های سیلاب بیشتر از الان بود.

آیت الله حسن زاده ادامه داد: همدلی‌ها و رضایت مقام معظم رهبری از خدمات رسانی در سیلاب اخیر یک سرمایه است.

در ادامه علی خدادادی در  این آیین اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این برنامه گوشه‌ای از تلاش‌های پنهان و دور از دید کسانی که باید توجه ویژه‌ای به این جمعیت داشته باشند، محرز شده و باعث توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های این جمعیت شود.

وی افزود: امیدواریم این مراسم و فرصت‌ها زمینه‌ای برای تاسی و خدمت‌رسانی به مردم خوزستان باشند.
 
خدادادی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در زمان سیل و طرح امداد و نجات نوروزی، گفت: در این سیل، خوزستان با بحران بی‌سابقه‌ای مواجه شد و ورود چنین حجم آبی به استان را پیش از این نداشتیم و در چند سال گذشته با چنین شرایطی روبرو نشده بودیم. البته این موضوع برای ما غیرمنتظره نبود.
 
وی عنوان کرد: سیل خوزستان به صورت تدریجی رخ داد و زمانی که مساله‌ای به تدریج رخ دهد حل آن دچار مشکل می‌شود. سیل خوزستان تدریجی بود و شرایط خاصی را فراهم کرد. از طرفی مدیریت بحران خوزستان شرایطی فراهم کرد با بحرانهای اجتماعی و مسائل پس از سیل مواجه نشویم. اگر مدیریت خوبی در زمینه هدایت آب‌های سطحی انجام نمی‌شد، قطعا شهرهای سوسنگرد، حمیدیه و سایر مناطق با بحران‌های غیرقابل کنترل مواجه می‌شدند که تبعات آن بسیار بیشتر از شرایط کنونی بود.
 
به گزارش"تابناک"؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در حوزه امدادرسانی علی‌رغم شرایط، تنگناها و محدودیت امکانات امدادی این جمعیت تلاش خوبی شد و محدودیت تجهیزات و امکانات را امدادگران و عوامل جمعیت با تلاش و مضاعف خود جبران کردند.
 
وی با اشاره به انسجام ملی در سیل اخیر خوزستان، تصریح کرد: حمایت‌های بی‌شائبه مردم در سیل خوزستان بسیار اهمیت داشت و باعث شد بتوانیم زمینه افزایش تاب‌آوری افراد متاثر از سیل را فراهم کنیم.
 
خدادادی بیان کرد: در سیل خوزستان حجم حادثه به گونه‌ای بود که امکانات و توان جمعیت هلال احمر پاسخگوی این حادثه نبود و تلاش مضاعف نیروهای جمعیت باعث شد که بتوانیم پرونده خوبی در این سیل داشته باشیم.
 
وی گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی که سایر بخش‌ها داشتند بتوانیم از این تجربیات مستنداتی تهیه کنیم و در آینده به عنوان پروتکل آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: در این سیل سه بخش جوانان، نیروهای داوطلب و امدادگران توانستند شرایطی فراهم کنند و زمینه‌ساز مقابله با این بحران شوند.
 
وی بیان کرد: آنچه حائز اهمیت بود حضور تیم‌های بین‌المللی در خوزستان بود که حمایت و حضور آنها باعث دلگرمی جمعیت هلال احمر می‌شد. ارزیابی آنها نیز مثبت بود و علی‌رغم کاستی‌ها، ناظران رضایت‌مندی نسبی از اقدامات انجام شده داشتند و همه مجموعه‌ها واقف شدند که جمعیت هلال احمر تلاش خوبی در این سیل داشت.
 
خدادادی ادامه داد: سیل باعث شد که همه مجموعه‌های اداری واقف شوند فعالیت‌های جمعیت هلال احمر نیاز ضروری است و اکنون ضرورت وجود دفتر نمایندگی هلال احمر برای همه احساس شده است و تلاش می‌کنند این خلاء را پر کنند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: پشت‌بند سیل، زلزله مسجدسلیمان رخ داد که زمینه دیگری جهت تایید این ضرورت‌ها ایجاد کرد.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم این سیل فرصتی برای توسعه زیرساخت‌ها و ارائه آموزش‌های لازم باشد و بتوانیم از پشتوانه اجتماعی که نصیب جمعیت هلال احمر خوزستان شده است، صیانت کنیم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار