کد خبر: ۷۶۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 15 July 2019

رئیس محیط زیست شهرستان بجنورد گفت: روستاهای این شهرستان فاقد دفن‌گاه زباله هستند.

‌محمد خالقی افزود: بر طبق اصول به عنوان مثال هر یک هزار خانوار روستایی باید یک دفن گاه زباله برای آنها تعریف شود و اگر جمعیت از این میزان بیشتر شد زباله گاه بزرگ‌تری در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: اما متأسفانه در حال حاضر در این شهرستان هر روستایی برای خود یک زباله‌گاه دارد و این زباله گاه‌ها در مکان‌هایی در نظر گرفته شده اند که دسترسی به آنها راحت تر بوده و بیشتر آنها نیز معمولاً در سرشاخه آب راه هاست.

خالقی اظهار کرد: همین امر سبب می‌شود تا با کوچک‌ترین بارندگی شیرابه‌های زباله وارد رودخانه شود و یا اینکه پلاستیک‌ها سبک هستند و بر روی آب منتشر شوند.

وی تصریح کرد: برخی از زباله گاه نیز در خط الراس قرار دارند مانند روستای گریوان و باید فکری به حال زباله‌های تولیدی در روستاها کشیده شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: روستاهایی همچون صندل آباد و برج نیز در شهرستان بجنورد وجود دارند که در محدوده شهری قرار دارند و نه شهر و نه روستا محسوب می‌شوند و تکلیف زباله‌های این مناطق نیز روشن نیست.

به گفته وی زباله‌ها در زباله گاه‌های روستایی دفن نمی‌شوند بلکه فقط تخلیه و رهاسازی می‌شوند.

رئیس محیط زیست بجنورد بیان کرد: باید تلاش کنیم تا چند دفن گاه زباله برای زباله‌های روستایی ایجاد شود و علاوه بر آن تکلیف روستاهایی که در محدوده شهر نیز قرار دارند، مشخص شود.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار