معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: هر روز با وجود تمام سنگ‌اندازی‌ها، کشور در مسیر توسعه قرار گرفت و بنابر نظر کارشناسان اقتصادی، آینده روشن و امیدوارکننده است.
کد خبر: ۷۶۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ 19 July 2019

حسینعلی امیری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مسجدسلیمان با بیان اینکه مسجدسلیمان مردم متعهد، نجیب و شهید پروری دارد اظهار داشت: بهترین دوران کاری خود را در این شهرستان گذرانده و ارادت خاصی نسبت به مردم این شهرستان دارم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: امروز به نمایندگی از رئیس جمهوری و هیأت دولت این افتخار حاصل شد که برای بررسی وضعیت زلزله هفته گذشته در این منطقه حضور پیدا کنم و تمامی مسائل و مشکلات مردم را به هیأت دولت منتقل می کنم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های این شهرستان را زلزله تخریب کرده که در همان ساعت‌های اولیه رئیس جمهوری در تماس با استاندار خوزستان دستور لازم را برای رسیدگی جدی به مردم آسیب‌دیده صادر کردند.

وی بیان کرد: این وظیفه اخلاقی هر یک از مقامات دولت است که در بین مردم شریف این شهرستان حضور یافته و مسائل و مشکلات آنها را بررسی کنند.

امیری تصریح کرد: دولت در کنار مردم خواهد ماند و مشکلات و مسائل ناشی از زلزله را به سرعت بررسی و اعتبار لازم برای پرداخت خسارت‌ها را نیز تأمین خواهد کرد.

وی گفت: استاندار خوزستان در مدتی که از زلزله گذشته بارها در این منطقه حضور یافته و مشکلات این منطقه را به دولت انتقال داده که شایسته تقدیر است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: اکنون در حال برآورد خسارت‌ها هستیم و تا هفته آینده ارزیابی‌ها به پایان می‌رسد و دولت برای پرداخت خسارت‌های مردم آسیب‌دیده اقدامات لازم را در دستور کار جدی قرار می‌دهد.

وی گفت: اگرچه تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دشمنان ما را با محدودیت‌های منابع مالی مواجه کرده اما این وظیفه دولت است که امروز در کنار مردم مسجدسلیمان بماند و تا آخرین لحظه نیازهای آنها را برآورده کند.

امیری اظهار داشت: امید است بتوانیم به زودی از مشکلات ایجاد شده توسط دشمن و مشکلات داخلی عبور کنیم.

وی گفت: کشور ما در مسیر توسعه قرار گرفته و به اعتقاد کارشناسان آینده روشنی در انتظار ایران اسلامی است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجدسلیمان با اشاره به مشکلات بی شمار این شهرستان اظهار کرد: با این حجم از مشکلات موجود در شهرستان مسجدسلیمان، دفاع از انقلاب در این شهرستان کمی سخت‌تر شده است.

وی با تقدیر از حضور مسئولان ملی و استانی در شهرستان مسجدسلیمان بعد از وقوع زلزله در این شهر ادامه داد: مردم شهرستان مسجدسلیمان ۷۳ درصد به رئیس جمهور فعلی رأی دادند و عنایت خاصی را نسبت به این دولت دارند که نیاز است در چنین شرایطی برای کمک به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین امینی عنوان کرد: طرح جامع شهری، جاده بازفت و بسیاری از جاده‌های دیگر، طرح جابجایی منازل مناطق آلوده و فرسوده و همچنین پروژه پتروشیمی همه نیمه کاره رها شدند؛ البته با عنایت دولت، پروژه پتروشیمی شهرستان مسجدسلیمان تا ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی پیش رفت اما سه درصد باقیمانده طی ماه‌های گذشته بلاتکلیف مانده است.

امام جمعه مسجدسلیمان تاکید کرد: اگر مشکلات فعلی مسجدسلیمان به خصوص آسیب‌های وارد شده از زلزله حل نشود، امکان بروز فاجعه در این شهر وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امینی تصریح کرد: با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، مردم شهر مسجدسلیمان برای تأمین آب شرب خود هنوز از تانکر ذخیره آب استفاده می‌کنند و این استفاده باعث گرمای بیش از حد آب می‌شود.

وی به معضل بیکاری در مسجدسلیمان با تأکید بر اینکه شهر مسجدسلیمان در بیکاری سر آمد است، گفت: موضوع فاضلاب و بوی گند لجن‌های ناشی از وجود فاضلاب در شهر از دیگر مشکلات اساسی و مسجدسلیمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین امینی با اشاره به اینکه مسجدسلیمان نباید به فراموشی سپرده شود، یادآور شد: ساخت و ساز در مناطق قدیمی که روی تپه و یا در دره‌ها واقع شده اند نباید مجوز بگیرد؛ بنابراین یک سری اراضی جدید برای ساخت و ساز منازل مسکونی باید در اختیار شهروندان مسجدسلیمان قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: مسجدسلیمان یک بار برای همیشه یک تصمیم جدی، انقلابی و ملی را از دولت انتظار دارد.

امام جمعه مسجدسلیمان تصریح کرد: مردم مسجدسلیمان در سال‌های گذشته با سختی‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کردند اما با این وجود پای انقلاب ایستاده و شهدای فراوانی را تقدیم این نظام و انقلاب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار