ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به توقیف نفتکش خارجی حامل نفت قاچاق در خلیج‌فارس بر پاسخ قاطع سپاه پاسداران در صورت ادامه تحرکات جنایتکارانه کشورهای غربی تأکید کردند.
کد خبر: ۷۶۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 20 July 2019

به گزارش تابناک تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی امام جمعه شهرستان رباط کریم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته رباط کریم با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با ویژگی‌های برجسته شرکت در نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه پایگاه وحدت و اتحاد و تریبون آن تریبون دعوت به همدلی و همبستگی و امام جمعه، منادی اتحاد و انسجام است.

وی بیان کرد: نماز جمعه پایگاهی است که همه باید به آن احساس تعلق کنند و چتر نماز جمعه و امام جمعه باید همه افراد را تحت پوشش قرار دهد.

امام جمعه رباط کریم همچنین با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری در ارتباط با لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی افزود: مصیبت امروز جامعه ما استفاده نادرست از فضای مجازی است این همه دروغ، تهمت، شایعات، بازی آبروی دیگران همه ناشی از بی‌تقوایی است.

ترابی تصریح کرد: این همه تهمت و دروغ به نام دین و خدمت به مردم صورت می‌گیرد در حالی که این افراد بی‌تقوا نه درد دین و نه درد خدمت به مردم را دارند‌.

وی ادامه داد: با دروغ، تهمت و ملتهب کردن فضای جامعه نمی‌توان به مردم خدمت کرد و با دامن زدن به تفرقه و اختلافات شهر پیشرفت نمی‌کند که توسعه و پیشرفت در گِرو وحدت و همدلی است.

امام جمعه رباط کریم در ادامه با اشاره به عمل نکردن اروپائی‌ها به تعهدات برجامی خود و کاهش تعهدات ایران اسلامی گفت: جمهوری اسلامی با کاهش تعهدات برجامی خود به غربی‌ها خواهد فهماند که قرار نیست این روند یکطرفه ادامه داشته باشد.

ترابی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که نیروهای مؤمن جمهوری اسلامی پاسخ دزدی دریایی انگلیس را خواهند داد خاطرنشان کرد: توقیف نفتکش خارجی حامل نفت قاچاق توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که گفته می‌شود با پرچم انگلستان تردد می‌کرده نخستین واکنش ایران به اقدام جنایت‌آمیز انگلیس است اما قطعاً آخرین واکنش نخواهد بود.

شاخ و شانه غربی‌ها علیه ایران با پاسخ دندان‌شکنی روبه رو می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی این هفته شهریار ضمن گرامیداشت هفته شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان از مهم‌ترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و اگر این هجمه و حمله‌های دشمنان و برخی دیگر به این نهاد مقدس وجود دارد و آن را تخریب می‌کنند به این خاطر است که حافظ قانونی اساسی و نظارت هر چه بیشتر دقیق‌تر اجرای آن است.

وی ادامه داد: همه کشورها نسخه‌ای دیگر از این شورا را در انتخابات‌های خود دارند اما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا شورای نگهبان جمهوری اسلامی را با خلل روبه رو کنند.

امام جمعه شهریار با اشاره به وقایع سال 88 بیان کرد: اگر آن زمان در مقابل خواسته غیرقانونی برخی افراد ایستادگی می‌شد به واسطه تحقق و اجرای دقیق قانون اساسی بود و امروز معلوم نیست چرا برخی افراد دوباره هجمه‌های خود را در داخل به شورای نگهبان شروع کرده و هر بار موضوعی را برای تخریب این نهاد اسلامی بیان می‌کنند.

سالمی سپس با اشاره به حضور گسترده مردم در پیاده‌روی به مناسبت ولادت امام رضا(ع) گفت: امیدواریم این حرکت فرهنگی هر سال با قدرت و توان بیشتری پا گرفته و رونق پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به توقیف نفتکش خارجی در خلیج‌فارس توسط سپاه پاسداران تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در صورت ادامه این روند برخوردی سنگین‌تر از این خواهیم داشت که فرزندان این انقلاب این را به دشمنان نشان دادند، اگر غرب از برخی جهات مانند ثروت رشد داشته به خاطر این بوده که اموال دیگر کشورها را به یغما برده و دست‌درازی به مال و اموال دیگران داشته و این قُلدری که امروز می‌کند به دلیل کوتاهی برخی کشورها در مقابل آن‌ها بوده است اما به آن‌ها می‌گوئیم نباید برای ایران شاخ و شانه بکشند که هر اقدامی از سوی آن‌ها با پاسخ دندان‌شکنی روبه رو خواهد شد.

گفتمان مقاومت و اقدام انقلابی حلال مشکلات داخلی و خارجی است

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته در دماوند با بیان اینکه قرآن تقوا را بهترین توشه می‌داند اظهار داشت: از نظر قرآن کریم تنها اعمال انسان‌های باتقوا پذیرفته می‌شود که یکی از مصادیق و کسب تقوا شرکت در نماز جمعه و جمع مؤمنان است جمعی که خداوند در آن به بزرگی یاد می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه کشور و سخنان مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری نماز جمعه را امری بسیار مهّم، مرکز اجتماع و همدلی و زمینه‌ساز استقرار گفتمان‌های عالی و بصیرت‌بخش خواندند که اگر ما در نماز جمعه انتقادی می‌کنیم هدف تقویت نظام اسلامی، خدمت به مردم، امیدآفرینی و رفع مشکل است.

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه نماز جمعه متعلق به همه مسلمانان است بیان کرد: اگر روحیه انقلابی نباشد کشور پیشرفت نخواهد کرد، باید به جوانان مؤمن و انقلابی میدان دهیم و از مدیران انقلابی تجلیل کنیم که در مسائل داخلی و خارجی نیز گفتمان مقاومت و اقدام انقلابی حلّال مشکلات است.

فتاح دماوندی سپس با بیان اینکه تهدید در برابر تهدید و شلیک در برابر شلیک سیاست ما در مقابل دشمن است گفت: قدرت بازدارندگی ایران سایه جنگ را از سر ملت دور کرده و در خاورمیانه دست برتر با جبهه مقاومت به رهبری امام خامنه‌ای است، امروز اسرائیل از ترس خود به خاطر کشتن یک مبارز فلسطینی از فلسطین عذرخواهی می‌کند که این در طول این 70 سال برای نخستین بار اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در جنگ دو روزه اخیر بین مقاومت فلسطین و اسرائیل 690 موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک و گنبد آهنین به گنبد کاغذی تبدیل شد و نتانیاهو برای متوقف کردن حملات فلسطینی‌ها دست به دامن سازمان ملل شد تا بار دیگر این جنگ را به پایان رسانده و آتش‌بس شود.

امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اینکه یمن 5 سال است آل‌سعود را بی‌آبرو و زمین‌گیر کرده است تصریح کرد: امروز نماینده دائم عربستان در سازمان ملل گفته است که ما خواستار جنگ با ایران چه در یمن و چه در خارج از آن نیستیم، اما عربستان و اسرائیل باید بداند که حساب ایران سوای از بقیه است و در صورت هرگونه خطایی با واکنش‌های سختی از سوی ایران روبه رو می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار