سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از عمليات احداث و بهره برداری روشنايي در جاده های این استان به طول 22 کیلومتر با اعتباري بالغ بر 70 ميليارد ريال خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶ 20 July 2019

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از عمليات احداث و بهره برداری روشنايي در جاده های این استان به طول 22 کیلومتر با اعتباري بالغ بر 70 ميليارد ريال خبر داد.
22 کیلومتر از جاده‌های مازندران روشن می‌شود
اسمعیل فولادی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: مهمترین كاركرد سیستم های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق ، امكان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب ، تشخیص به موقع موانع ، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهاست.

وی گفت: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه ها بستگی به نوع آن و وضعیت کاربریهای اطراف راه و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان كرد: مازندران دارای اکوسیستم خاصی است و در بیشتر ماه‌های سال حتی در تابستان جاده‌های استان مه گیر بوده و لازم است تا از نعمت روشنایی بهره مند شوند.

این مسئول در ادامه به احداث روشنایی در محورهای کمربندی نوشهر-چالوس به طول 5/10 کیلومتر ، پلیس راه آزادمهر تا زیر آب به طول 5 کیلومتر، محور ساری-خزرآباد محدوده آکند و محور نشتارود – تنکابن محدوده تیل پرده سر و الکله به طول 4 کیلومتر ،و محور نور-چمستان بطول 5/2 کیلومتر جمعا به طول 22 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال اشاره کرد.

فولادی از آشکارسازی 35 نقطه پرحادثه استان در قالب احداث روشنایی نقطه ای خبر داد و افزود: ایمن سازی محورهای اصلی ، فرعی ، روستایی یكی از برنامه های مهم و اساسی این اداره كل بوده كه به جهت جلوگیری از بروز حوادث ناگوار جاده ای و حفظ جان مردم شریف در سفرها و رانندگی انجام می گیرد.

وب گفت: در حال حاضر بیش از ۳8۰ كیلومتر از راه های ارتباطی مازندران دارای روشنایی می باشند که نگهداری از این ظرفیت و همچنین نگهداری و هوشمندسازی تونلها نیز از برنامه راهداری استان است.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار