رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک از ایجاد شورای جدیدی در این شهرستان تحت عنوان شاتگشب به منظور ساماندهی و برطرف کردن مشکلات گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 22 July 2019

جهانگیر پیروزاده در این خصوص اظهار داشت: شاتگشب نام اختصاری شورای اداری توسعه گردشگری شهرستان باغملک است که باتوجه به رایزنی‎ها و نامه‎نگاری‎هایی که با فرماندار شهرستان باغملک و مجموعه معاونان و بخشدار مرکزی داشتیم، توافق تشکیل این شورا را به منظور بررسی مشکلات و موانع صنعتگردشگری شهرستان، به وجود آوردیم.

او با بیان این‎که اولین جلسه "شاتگشب" سه شنبه 25 تیرماه 98 در محل سالن جلسات فرمانداری باغملک برگزار شد افزود: در آینده با حضور ادارات تأسیساتی، عملیاتی و امنیتی، همه موانع و مشکلات مناطقگردشگری را بررسی خواهیم کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک بیان کرد: فرماندار شهرستان به عنوان رئیس شورای اداری توسعه گردشگری شهرستان و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیزبه عنوان دبیر این شورای اداری با هماهنگی همه اداراتی که در توسعه گردشگری نقش دارند فعالیت خواهند کرد؛ ضمن این‎که این شورا به طور منظم ماهانه یک یا دو بار تشکیل جلسه خواهد داد.

وی اضافه کرد: باتوجه به این‎که شهرستان باغملک شهرستانی با ویژگی‎های گردشگری و دارای مناطق گردشگری خوش آب و هوا مانند امام‎زاده عبدالله، منطقه نمونه گردشگری مال‎آقا و منطقه نمونه گردشگری رباط (حضرتسلیمان) است و همچنین دارای کوه‎های مرتفع، رودخانه جاری، چشمه‎سارها، پوشش متنوع جنگلی و باغات سرسبز می‎باشد، سالانه پذیرای بسیاری از هموطنان ما از سراسر استان است.

پیروزاده افزود: باوجود تمام این ظرفیت‎ها، هنوز زیرساخت‎های لازم در این مناطق بوجود نیامده و نیاز است تا به منظور توسعه صنعت گردشگری در این مناطق، برنامه‎ریزی‎های اصولی صورت گیرد.

او با تأکید بر این‎که شهرستان باغملک از لحاظ جاذبه‎های تاریخی دارای صدها اثر تاریخی نیز است و از سویی رنگین‎کمانی از اقوام لُر، کُرد و عرب را در این شهرستان سکونت دارند، اظهار امیدواری کرد: با تدبیر فرماندار و سایرمسئولان و همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، در زمینه توسعه گردشگری در باغملک تحولی اساسی ایجاد شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: باغملک ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار