معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۲۱ هزار و ۹۱۸ هکتار از زمین های کشاورزی آلوده به ملخ دریایی یا صحرایی در خوزستان سمپاشی شد تا پرونده مبارزه با این آفت خطرناک که حیات کشاورزی این استان را تهدید می کرد بسته شود.
کد خبر: ۷۶۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 22 July 2019

محمد قاسمی نژاد افزود: پس از ورود ملخ دریایی از ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ به مناطق جنوبی خوزستان، ۱۳۴ گروه پایش و ۲۷ گروه مبارزه شیمیایی فعال و نیز ۲ فروند هواپیما و ۱۰ فروند پهپاد، کار ریشه کنی و مبارزه با این آفت را شروع کردند.

وی گفت: این آفت هم اکنون تقریباً در استان خوزستان از بین رفته و تهدیدی برای حیات کشاورزی خوزستان محسوب نمی شود.

قاسمی نژاد به میزان خسارات وارده به بخش کشاورری خوزستان اشاره ای نکرد.

مبارزه با ملخ آسیایی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: عملیات مبارزه با ملخ آسیایی که جزو آفات بومی خوزستان است نیز از اوایل تیر در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از زمین های نیشکری خوزستان شروع و تاکنون ۶۰ هزار هکتار آن از این آفت پاکسازی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه عملیات سمپاشی ضد آفت ملخ آسیایی به صورت هوایی انجام می شود پیش بینی کرد این عملیات تا سوم مرداد امسال در زمین های نیشکری خوزستان پایان برسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: آفت ملخ آسیایی در سال های پربارش یا ترسالی در خوزستان شیوع پیدا می کند و تاکنون خساراتی به مزارع نیشکر خوزستان وارد کرده است.

قاسمی نژاد افزود: تاکنون طغیان آفت ملخ آسیایی در ۹۹ درصد زمین های نیشکری مشاهده شده ولی مبارزه با این آفت تاکنون به خوبی پیش رفته است.

وی گفت: برخلاف تحمل کم ملخ‌های صحرایی که قادر به دمای بالای ۳۵ درجه نیستند ملخ‌های آسیایی به دلیل بومی بودن، خود را با شرایط اقلیمی استان وفق می‌دهند و گرما روی آنها اثری ندارد.

آفت ملخ صحرایی یا دریایی که منشا آن عربستان و مناطقی از غرب آفریقا است تاکنون خساراتی به زمین های کشاورزی و باغی استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان وارده کرده ولی بخش مهمی از این آفت خطرناک در این استان‌ها مهار شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار