مدیرکل بهزیستی ایلام
مدیرکل بهزیستی ایلام از توسعه اجرای طرح ماد از سال تحصیلی آینده در مدارس این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 22 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ زهرا همتی در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان (ماد) در ایلام افزود: این طرح از سال ۹۵ تاکنون با مشارکت آموزش و پرورش برای دانش آموزان پایه دوم مقطع متوسطه اول اجرا که با استقبال گسترده مواجه و به علت بازخورد مثبت آن از سال تحصیلی آینده توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح دانش آموزان آسیب ها و مشکلات موجود در مدارس را شناسایی و با مشارکت یکدیگر راهکارهایی برای رفع آنها با مشارکت اولیا مدارس بکار می گیرند.

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه آموزش های طرح ماد به دبیران این مدارس به عنوان تسهیل گر ارایه و با مشارکت دانش آموزان اجرا شده است افزود: طرح ماد امسال در ۴۵ کلاس درس شهرستان های ایلام، دره شهر و ایوان اجرا شد.

همتی ادامه داد: در اجرای این طرح که با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس اجرا شد بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر پایه هشتم معادل ۱۲ درصد دانش آموزان این مقطع زیر پوشش قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان در کنار تحصیل سعی در کسب سواد اجتماعی، ارتباطی و مهارتی داشته باشند گفت: کسب این مهارت ها و بکارگیری آنها در زندگی در موفقیت آنها و افزایش قدرت تغییر در زندگیشان تاثیرگذار خواهد بود.

همتی با ذکر اینکه تاب آوری اجتماعی مردم باید تقویت شود گفت: افزایش سرمایه اجتماعی مردم کاهش آسیب های اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.

در این آیین از گروه های دانش آموزی برگزیده و عوامل اجرایی این طرح تقدیر شد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار