مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: بارش کم‌سابقه نزولات جوی در سال بارشی ۹۷ – ۹۸ کاهش ۷۰ درصدی بروز پدیده گرد و غبار در استان را در پی داشته است.
کد خبر: ۷۶۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 22 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۶ روز آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار با پایداری ۲۴ ساعته ثبت شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۶ روز بوده است.

وی با بیان اینکه این آمار بیانگر کاهش محسوس گرد و غبار است افزود: بارش کم‌سابقه نزولات جوی در سال بارشی ۹۷ – ۹۸ کاهش ۷۰ درصدی بروز پدیده گرد و غبار در استان را در پی داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: استان دارای ۱۹ تالاب  به مساحت ۲۳ هزار هکتار است که بیشتر این تالاب‌ها پر آب هستند و این روند در کاهش گردو غبار تاثیر دارد.

وی عنوان کرد: ۷ دستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های استان فعال است که در صورت ورود گرد و غبار به به صورت آنلاین داده‌ها و شاخص‌ها دریافت و توسط کارشناسان تحلیل می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: میانگین مناطق تحت مدیریت محیط زیست در کشور ۱۰ درصد است که این رقم در استان ۷/۱ دهم است که تلاش می‌شود امسال با برنامه‌ریزی برابر میانگین کشوری شود.

به گفته وی، ۱۴۳ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان تحت مدیریت محیط زیست است و ۱۷ درصد تنوع زیست محیطی کشور مربوط به استان ایلام است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار