یک مربی فوتبال با انتقاد نسبت به مشخص نبودن تاریخ دقیق آغاز فصل نوزدهم، گفت: عاقلانه نیست و دیوانگی محض است که یک مربی بدون این‌که تاریخ آغاز مسابقات را بداند، کار خود را شروع کند. اگر تاریخ مسابقات مشخص نباشد، مانند آب در هاون کوبیدن است.
کد خبر: ۷۶۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 23 July 2019

علی خوش‌ذات به ارزیابی از چگونگی آماده‌سازی تیم‌های فولاد، نفت‌آبادان و نفت‌مسجدسلیمان پرداخت و همچنین نسبت به مشخص نبودن تاریخ دقیق آغاز لیگ نوزدهم فوتبال انتقاد کرد.

*کسب سهمیه آسیایی، حداقل انتظار هواداران فولاد

وی در ابتدا در خصوص تیم فولاد خوزستان، گفت: فولاد در استان خوزستان از معدود تیم‌هایی است که از نظر ساختاری و امکاناتی جزو تیم‌های رو به جلو کشور محسوب می‌شود اما سوال این است که چه زمانی قرار است این باشگاه در راس کادر فنی تیم بزرگسالان خود برای لیگ برتر به ثبات برسد و مدیران این تیم چه زمانی می‌خواهند تصمیم مشخصی در این زمینه بگیرند. به هر حال بی‌ثباتی در راس کادر فنی می‌تواند مشکلات خاص خود را داشته باشد.

این مربی فوتبال با بیان این‌که هر چند انتخاب نکونام به عنوان سرمربی فولاد قابل احترام است ولی انتخاب دستیاران غیربومی او جای سوال است، افزود: در استان خوزستان مربیانی داریم که سال‌ها است زحمت می‌کشند اما به کار گرفته نشده‌اند. همچنین جذب بازیکنان مسن برای فولاد و این‌که شاید پیش از این در تیم‌های درجه 2 و 3 بازی می‌کردند، از دیگر انتقاداتی است که می‌توان نسبت به عملکرد فولاد در فصل نقل و انتقالات داشت. به نظر من به جای این بازیکنان می‌توانستند از جوانان و بازیکنان آکادمی فولاد استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که فولاد سه مرحله اردو را پشت‌سر گذاشته، باید گفت که مراحل آماده‌سازی تیم نسبتا خوب بوده است. هواداران و مردم خوزستان برخلاف سال‌های قبل از فولاد انتظار حداقل کسب سهمیه آسیایی را دارند زیرا سال‌ها است که از قهرمانی فولاد می‌گذرد و هوادار ناامید است. به هر حال امیدوارم لیگ نوزدهم حداقل توام با کسب سهمیه برای فولاد باشد.

خوش‌ذات بیان کرد: امیدوارم جواد نکونام با توجه به نیروی جوانی و انگیزه‌ای که دارد که مهم‌ترین شاخصه‌اش محسوب می‌شود، بتواند برخلاف سال‌های گذشته به فولاد نظم تاکتیکی بهتری بدهد تا عملکرد بهتری را از فولاد ببینیم.

*منتظر سوپرایز جوانان آبادانی هستیم

وی همچنین در ارزیابی از تیم فوتبال نفت آبادان، اظهار کرد: مردم آبادان عاشق فوتبال هستند و آبادان تنها شهر ایران است که در آن هیچ تیمی جز نفت طرفدار ندارد. فکر می‌کنم حق نفت آبادان با توجه به علاقه‌مندی بسیار مردمان‌اش خیلی بیشتر از این است. 

این مربی با بیان این‌که سرمربی تیم نفت آبادان برای لیگ نوزدهم خیلی دیر انتخاب شد، افزود: در نهایت باشگاه نفت آبادان دراگان اسکوچیچ را که به نظرم کارنامه خیلی موفقی ندارد، به عنوان سرمربی انتخاب کرد. این مربی در دوران فعالیت‌اش ساختارگرا نشان نداده است و در یک وضعیت معمولی مربیگری می‌کند. همچنین مانند هر سال صحبت‌های عجیب و غریبی در خصوص بخش مدیریتی باشگاه صورت گرفت، ضمن این‌که این تیم مانند گذشته ریزش زیادی در بخش بازیکن داشت.

وی بیان کرد: برای نفت آبادان نیز چند بازیکن جذب شده که به نظر می‌رسد این تیم هنوز در چندین پست با خلا مواجه است و مطمئنا مشکلات فصل گذشته را امسال نیز در آغاز لیگ خواهد داشت. نفت آبادان در اواخر فصل گذشته با توجه به این‌که جوانان تیم بار اصلی کار را به دوش کشیدند، عملکرد بهتری نسبت به اوایل فصل داشت که امیدوارم آن جوانان بتوانند امسال هم به روند خوب خود ادامه دهند.

خوش‌ذات بیان کرد: فوتبال آبادان پتانسیل بالا و پیشکسوتان بزرگی دارد. من فکر می‌کنم در حال حاضر بی‌‌اعتمادی بین بازیکنان بزرگ و پیشکسوتان این شهر وجود دارد که باید ختم به خیر شود. این تیم برای آبادان، مردم‌اش و پیشکسوتان است. نفت می‌تواند آینده روشن‌تری داشته باشد اما جای سوال است که چرا نفت آبادان این‌قدر دیر اولین لردوی خود را برگزار کرد. فکر می‌کنم با توجه به این‌که نفتی‌ها بیشتر تمرینات‌شان در هوای گرم بوده است، هر چه در لیگ پیش برویم، بازیکنان دچار مشکلاتی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اتکا به یکسری بازیکنان خارجی با کیفیت پایین، اعتماد به جوانان و حمایت خوب مردم باعث شد تا جوانان آبادانی خود را ثابت کنند و بگویند هر زمان که تیم‌های خوزستانی به جوانان خود اعتماد کرده‌اند، جواب گرفته‌اند. منتظر هستیم جوانان آبادانی امسال نیز مانند هفته‌های پایانی فصل گذشته مردم خوزستان را سوپرایز کند.

*نفت باید برای تمرین به مسجدسلیمان بیاید

وی در ادامه در ارزیابی از تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان، اظهارکرد: نفت مسجدسلیمان جزو آن تیم‌هایی است که هر سال با تغییرات بسیاری مواجه می‌شود. این باشگاه نیز سرمربی خود را خیلی دیر انتخاب کرد و در نهایت تارتار هدایت تیم را پذیرفت. این مربی در تیم پارس جنوبی نشان داد که یک مربی ساختارگرا با تفکرات فوق‌العاده در بخش دفاعی است. همچنین تاتار نشان داده است که به جوانان اعتماد می‌کند. به نظرم تارتار انتخاب خوبی برای نفت‌مسجدسلیمان است.

این مربی فوتبال بیان کرد: عملکرد نفت در جذب بازیکن بد نبوده است اما فکر می‌کنم این تیم در بخش دفاع وسط نیاز به جذب بازیکن دارد. این باشگاه کولی‌بالی را از دست داد و به نظرم اکنون به یک مدافع با این کیفیت برای لیگ نوزدهم نیاز دارد. نفت مسجدسلیمان اگر می‌خواهد متفاوت‌تر از فصل قبل باشد نیاز به دفاع وسط بهتری دارد و طیبی به تنهایی نمی‌تواند برابر تیم‌های بزرگ کار کند.

وی افزود: نفت مسجدسلیمان در تهران تمرین می‌کند و شاید خیلی از بازیکنان این تیم هنوز مسجدسلیمان را ندیده باشند و هوای گرم این شهرستان نیز می‌تواند در میانه‌های راه بازیکنان را اذیت کند. نفت باید در مسجدسلمیان هم تمرین کند تا بدن بازیکنان به شرایط آب و هوایی عادت کند. ضمن این‌که بازیکنان این تیم باید با مردم زندگی کنند زیرا این تیم یکی از دلخوشی‌های مردم این شهرستان است.

خوش‌ذات گفغت: تارتار امروز تجربه خوبی دارد، ضمن این‌که یک مربی باهوش است. امیدوارم این باشگاه در ادامه راه از نظر مالی به مشکل برخورد نکند و روند بهتری نسبت به فصل گذشته به ویژه نیم‌فصل دوم داشته باشد.

*مشخص نبودن آغاز لیگ مانند آب در هاون کوبیدن است

وی در ادامه با انتقاد نسبت به مشخص نبودن تاریخ دقیق آغاز فصل نوزدهم فوتبال، عنوان کرد: زمان برگزاری مسابقات دانش‌آموزی و دانشگاهی هم مشخص است ولی بسیار عجیب و غیرقابل باور است که تاریخ شروع لیگ حرفه‌ای ایران هنوز مشخص نیست. بزرگترین مربی دنیا تا زمانی که تاریخ اولین بازی خود را نداند، نمی‌تواند کارش را آغاز کند. به هر حال عاقلانه نیست و دیوانگی محض است که یک مربی بدون این‌که تاریخ آغاز مسابقات را بداند، کار خود را شروع کند.

این مربی گفت: برای ساخت یک تیم یک زمانی مشخص نیاز است و پیش فصل مهم‌ترین زمان برای ساخت یک تیم محسوب می شود و یک مربی می‌تواند برنامه‌ریزی خوبی برای آن داشته باشد اما باید تاریخ دقیق لیگ هم مشخص باشد تا یک سرمربی به صورت دقیق برای برگزاری تمرینات و اردوهای خود برنامه‌ریزی کند. اگر تاریخ آغاز مسابقات مشخص نباشد، مانند آب در هاون کوبیدن است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار