سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان این که به تنهایی نمی توانم هیچ کاری انجام دهم، گفت: درخواست من از همه مردم خوزستان این است که کمک کنند تا برنامه‌مای‌مان را پیش ببریم.
کد خبر: ۷۶۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 23 July 2019

جواد نکونام در نشست با اصحاب رسانه، اظهارکرد: می‌خواهم در این جلسه خیلی شفاف صحبت کنم تا شما دوستان و هواداران فوتبال بدانند چه کارهایی در مجموعه برای تیم اتفاق افتاده است و بتوانیم کارمان را در کنار هم پیش ببریم. تا امروز 39 جلسه تمرین داشته‌ایم و سه اردوی تدارکاتی را پشت‌سر گذاشته‌ایم که یک اردو در شهرکرد و دو اردو در تهران بوده است.

در چند سال اخیر فوتبالیست ها مانند ما چنین تمرینات سختی را نداشتند

 وی بیان کرد: سعی کردیم شرایط بازی‌ها به صورتی باشد که بازیکنان شرایط مختلفی تجربه کنند تا بتوانیم به هدف‌مان که آمادگی بازیکنان برای شروع لیگ است، برسیم. در این راه یوسو سسما مربی بدنساز و تمرین‌دهنده اسپانیا از ابتدا به خاطر مشکلات ویزایش همراهمان نبود ولی در ادامه راه به کنار ما آمد و توانستیم تمریناتی را کنار هم داشته باشیم و با برنامه ریزی های خوب او، شرایط بدنی مناسبی را برای بازیکنان ترسیم کردیم. من فکر می‌کنم در چند سال اخیر بازیکنان فوتبال چنین تمرینات سخت و مقاومی را پشت‌سر نگذاشته بودند. شرایط بدنسازی که داشتیم تقریبا مشابه تمریناتی است که خود من با این مربی در اوساسانا و لالیگا انجام می دادم و تجربه کرده بودم.

اردوی خارجی را به خاطر قیمت ارز و مخارج آن کنسل کردیم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان ادامه داد: سعی کردیم یک اردوی خارجی داشته باشیم ولی با توجه به درخواست باشگاه مبنی بر این که بتوانیم اردوی داخلی داشته باشیم و از پتاسنیل ایران استفاده کنیم، این اردو را با توجه به قیمت ارز و مخارجی که در بر داشت، کنسل کردیم. در صورتی که واقعیت این است وقتی که اردوهای مان را بررسی کردیم، دیدیم که شرایط اردو در ایران نیز خیلی ساده و ارزان نیست. به هر حال توانستیم بازی‌های دوستانه خوبی را در ایران داشته باشیم.

برای شروع لیگ آمادگی کامل داریم

وی درباره حضور فولاد در مسابقات جام شهدا نیز عنوان کرد: قرار بود دوم و چهارم مردادماه در جام شهدا شرکت کنیم که البته نامه‌ای از طریق سازمان لیگ به ما ارسال شده است که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این مسابقات را هیچ پوششی نمی‌دهد و مسائل امنیتی و دیگر مسائلی که باید اتحادیه فوتبال آن ها را تامین کند، مورد تایید نیست و احتمال دارد این بازی‌ها کنسل شوند. البته ما حتی این برنامه‌ریزی را هم داشتیم که در صورت کنسل شدن این تورنمنت، جه بازی‌هایی را انجام دهیم. همچنین با توجه به شرایطی که در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به وجود آمد و قرعه‌کشی دیر انجام شد، ما مسابقات تدارکاتی را از پیش برای تیم در نظر گرفته بودیم. در حال حاضر هم می گویند لیگ احتمالا بیستم مردادماه آغاز شود که ما هیچ مشکلی نداریم و برای شروع لیگ آمادگی کامل داریم تا ان‌شاءالله بتوانیم لیگ را به خوبی شروع کنیم.

به تنهایی نمی توانم هیچ کاری انجام دهم

نکونام در ادامه نیز خاطرنشان کرد: طی صحبتی که از روز اول با باشگا داشتم، برنامه‌مان این بود تا بتوانیم فولاد را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم و صادقانه باید بگویم من به تنهایی هیچ کاری نمی‌توانم انجام دهم و اگر کسی به تنهایی می‌توانست کاری را انجام دهد، پیش از من مربیان بزرگ‌تری بودند که می توانستند این گونه کار کنند. درخواست من از همه مردم خوزستان این است که کمک کنند تا برنامه‌مای‌مان را پیش ببریم. 

شش تیم با اختلاف بیشترین پرداختی‌ها را در ایران دارند

وی بیان کرد: ما قطعا مشکل بازیکن داشتیم زیرا خیلی از بازیکنانی که مدنظرمان بودند را نمی‌تواستیم جذب کنیم و به این جا نمیآامدند. بازیکن قرارداد سه میلیارد تومانی را کنار نمی‌گذاشت که با 800 میلیون تومان به فولاد بیاید. بازیکنانی که مدنظرمان بودند شاید انتخاب‌های سوم یا چهارم‌شان را فولاد می‌گذاشتند و دوست داشتند در تهران یا شهرهای خوشان بازی کنند زیرا پول‌های بیشتری دریافت می‌کردند. همانطور که خودتان می‌دانید شش تیم با اختلاف بیشترین پرداختی‌ها را در ایران دارند و این تیم‌ها کاملا خودشان را از تیم‌های دیگر جدا کرده‌اند. اگر بخواهم صادقانه بگویم ما از پنج تیم دیگر پیش هستیم.

امسال در فولاد بازیکن میلیاردی نداریم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان این که امسال هیچ بازیکنی با فولاد قرارداد میلیاردی نبسته است، عنوان کرد: این کار را انجام دادیم تا بگوییم باشگاه فولاد چه قیمت و ارزشی دارد و شما بازیکنان باید ارزش و قیمت آن را بدانید. بنابراین بازیکنانی را جذب کردیم که عاشق کار کردن در فولاد باشند و مبارزه و فدراکاری کنند و در کنارش نیز کیفیت فنی هم داشته باشند. در روند جذب بازیکن نیز بازیکنی بود که علی‌رغم میل باطنی‌مان حتی به او پیشنهاد بالاتر از یک میلیارد تومان را دادیم اما او با مبلغ کمتری به تیم دیگری رفت. به طور مثال یک دفاع وسط را می‌خواستیم که در باشگاهی که شاغل بود، سالی 2.5 میلیارد تومان دریافت می‌کرد و قطعا آن باشگاه را نمی‌گذارد د و به فولاد بیاید. به هر حال در جذب بازیکن چنین اتفاقاتی برای‌مان رخ داد اما بازیکنانی را جذب کردیم که همه با کیفیت هستند و عاشق این هستند که برای فولاد بازی کنند و بهترین عملکرد را داشته باشند که این خیلی مهم است.

مدافع مدنظرمان با مبلغ نجومی به تیم دیگر رفت/تابع باشگاه هستم

وی درباره بازیکنان خارجی نیز گفت: با شیمبا تمددید کردیم که سال گذشته هم در فولاد بود و عملکردش مشخص است. خود من زمانی که نساجی بودم، شیمبا را می‌خواستم که در نهایت فولاد را انتخاب کرد و آقای گل هم شد. موسی کولی بالی هم جذب شد که دوست ندارم قرارداد او را بگویم ولی واقعا قراردادی بسته شد که باشگاه فولاد کار بزرگی در این زمینه انجام داد. ما یک دفاع وسط خارجی دیگر هم می‌خواستیم که با یک مبلغ نجومی به یک تیم دیگر رفت که اصلا نمی‌تواستیم به او نزدیک شویم. همچنین از باشگاه خواستم دو سهمیه خارجی دیگرمان هم جذب شوند، زیرا به این تغییر و تحولات نیاز داریم ولی باشگاه اعلام کرد که نمی‌توانیم بازیکن خارجی دیگری جذب کنیم. آن هم علی‌رغم این که باشگاه فولاد فصل گذشته 9 بازیکن و مربی خارجی داشت. به هر حال امسال نتوانستیم تمام سهمیه خارجی‌مان را به خدمت بگیریم که باید بگویم من تابع دستور و اهداف باشگاه هستم.

فوتبال، هزینه و پول است

نکونام افزود: این که مردم و هواداران فولاد انتظار دارند قهرمان شویم یا سهمیه آسیایی بگیریم، باید این را هم در نظر بگیرند که دو فصل پیش یک تیم در لیگ ایران در حالی که داشت به لیگ یک سقوط می‌کرد، سال بعد مدعی قهرمانی شد، چرا که 45 میلیارد تومان هزینه کرد. فوتبال هزینه، پول و بیزینس است و این بازیکنان هستند که کار را انجام می‌دهند که کیفیت آن‌ها خیلی تاثیر دارد. در ابتدای صحبت‌هایم نیز گفتم که شش تیم هستند که از سایر تیم‌ها خود را جدا کرده اند و با توجه به این شرایط ما فقط می‌توانیم قول دهیم که به قول کشتی‌گیرها با این تیم‌ها تنها سرشاخ شویم و بتوانیم مبارزه کنیم و البته بهترین عملکرد را داشته باشیم.

مربیان با قرارداد چهار پنج میلیارد هم قول قهرمانی نمی دهند

وی با بیان این که این قول می‌دهم، هیچ تیمی نه تنها در اهواز بلکه در هیچ شهری نتواند به راحتی ما را اذیت کند و شکست دهد، ادامه داد: تمام تلاش مان را می کنیم تا در تمام بازی‌ها بهترین نتیجه را کسب کنیم اما این که بخواهیم قول دهیم سهمیه کسب کنیم، این قول را حتی مربیانی که قرارداد چهار پنج میلیارد تومانی دارند و باشگاه‌های‌شان هم 60، 70 میلیارد تومان خرج می‌کند، نمی‌دهند. بودجه تیم ما و قرارداد بازیکنان ما مشخص است.

برخی بازیکنان کم لطفی داشتند و به تمرین نیامدند

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره غیبت چند بازیکن در ابتدای تمرینات تیم نیز اظهار کرد: طبق تجربه‌ای که من دارم بازیکنان در اروپا وقتی با یک باشگاه قرارداد دارند باید در محل تمرین حاضر شوند، حتی اگر قرار است صبح فردای آن روز یا هفته بعدش از این تیم بروند ولی در ایران به این صورت نیست بلکه بازیکنانی که قصد جدایی دارند، استراحت می‌کند تا تکلیف‌شان مشخص شود و این از نظر بدنی بازیکنان را عقب می‌اندازد. طبق همین تجربه من یک هفته تا 10 روز تمرینات تیم‌هایم را زودتر آغاز می‌کنم. در یکی از مصاحبه‌هایم از بازیکنی نام بردم که کم‌لطفی داشت و در تمرینات حضور نداشت و یکسری بازیکنان هم با وجود این که با باشگاه فولاد قرارداد داشتند ولی کم‌لطفی کردند و سر تمرین نیامدند که البته اسمی از آن‌ها نمی‌آورم. آن‌ها بچه این استان هستند ولی کم‌لطفی داشتند. یکسری هم حق داشتند، چراکه باید حق شان را می گرفتند. به هر حال  متاسفانه شروع تمرینات با نفرات کامل نبود اما کم کم شرایط بهتر شد و یکی دو بازیکن که بی‌نظم بودند و به تمرینات نیامدند که قطعا خود من و باشگاه برای آن ها تنبیهی در نظر گرفته و خواهیم گرفت تا دیگر هیچ وقت این اتفاق نیفتد.

خوزستانی ها به خاطر نداشتن مشاوران خوب از چرخه فوتبال محو می‌شوند

وی افزود: به هر حال این رفتارها باعث می شود، این بازیکنان علی رغم این که استان خوزستان دارای پتانسیل و بازیکنان توانمندی است، به خاطر همین کارهای کوچک و ریز از فوتبال دور ‌شوند. متاسفانه می‌بینیم در چند سال اخیر بازیکنان خوزستانی نتوانستند به تیم ملی برسند، در حالی که در گذشته خود من وقتی فوتبال بازی می‌کردم، 11 بازیکن خوزستانی در تیم ملی داشتیم. خوزستان همیشه مهد فوتبال ایران بوده و بهترین بازیکنان را داشته است ولی اکنون به خاطر همین مشکلاتی که بازیکنان ناخواسته و به دلیل عدم اطلاع کافی و نداشتن مشاوران خوب ایجاد می کنند، خیلی زود از چرخه فوتبال محو می‌شوند. البته ما با صحبت و راهنمایی‌هایی که خواهیم داشت تلاش می‌کنیم تا امسال بازیکنانی را از فولاد در تیم ملی امید و بزرگسالان داشته باشیم تا ان‌شاءالله آغازی برای برگشت فولاد به چرخه بازیکن‌سازی کشور باشد.

با بلبلی قرارداد رسمی امضا کرده بودیم

نکونام درباره بلبلی و این که گفته می‌شود احتمال دارد او مجددا به فولاد برگردد؟ خاطرنشان کرد: ما با این بازیکن قرارداد رسمی امضا کردیم ولی در این راه کسانی مشکل ایجاد کردند که باید بدانند سرشان بی‌کلاه ماند. این آخرین حرفی است که می‌توانم بزنم. به هر حال اتفاقاتی که باید می‌افتاد را آن زمان رقم زدند. این بازیکن با مربی‌اش پیش ما آمد و اعلام آمادگی کرد. هم خود من و هم باشگاه دوست داشتیم که بلبلی با ما کار کند.

همه اعضای تیم باید برای فولاد فداکاری کنند

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون به آن چه مدنظر بوده است، رسیده اید؟ گفت: واقعا از روز اول یکسری شرایط بود که به همراه آقای رضایی مدیرعامل و آقای محمدی رییس هیات مدیره، زحمت کشیدیم تا بتوانیم اختلافی که از پارسال شروع شده بود، از بین ببریم و به قول فوتبالی‌ها چاله‌ها را پر کنیم. اکنو ن شرایط ما هر روز بهتر می‌شود. نگاه من به فوتبال حرفه‌ای است و وقتی بازیکن اسم خود را حرفه‌ای می‌گذارد و پول حرفه‌ای و خوب می‌گیرد، نگاه باشگاه باید به این بازیکن، عملکردش و خواسته‌اش حرفه‌ای باشد. یعنی بازیکن نمی‌تواند پول حرفه‌ای بگیرد، ولی نگاه، حرکت و تمرینش غیرحرفه‌ای باشد. ما سعی کردیم این موضوع را در فولاد جا بیاندازیم و نه تنها بازیکن بلکه هر یک از اعضای تیم که اینجا کار می‌کند باید برای فولاد فداکاری کند و زحمت بکشد. تمام ارکان باشگاه می‌دانتد که من واقعا سخت‌گیری می‌کنم که این کار در ابتدا برای موفقیت تیم و بعد هم برای موفقیت نفر به نفر اعضای تیم است. این موفقیت تنها برای نکونام یا یک بازیکن نیست و برای تمام تیم است. هیچ کسی نمی‌تواند این موفقیت را به نام خودش ثبت کند. از روزی که آمدیم تلاش کردیم مشکلات را حل کنیم، البته شرایط به صورتی نبود که هر دقیقه و هر روز پیشرفت کنیم ولی از روز اول تا الان شرایط خیلی بهتر شده است و زحمت زیادی کشیدیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: قطعا زمانی که آخرین تمرینات‌مان را در اهواز برای حضور در لیگ برگزار می‌کنیم، قطعا تمام کارهای‌مان روال عادی به خود گرفته است و همه متوجه خیلی از تغییرات خواهید شد و می‌بینید که چه پیشرفت‌هایی صورت گرفته است. ما باید هر روز پیشرفت کنیم. در فوتبال دنیا تمام تیم‌ها و حتی کشورهای ناشناخته که شاید فوتبال‌شان ناشناخته باشد، همه در حال پیشرفت هستند. پس مهم پیشرفت کردن است. همه باید کار کنیم و خواهشم این است که همه برای فولاد زحمت بکشیم و کار شبانه روزی انجام دهیم تا به موفقیت برسیم. در حال حاضر روزی هفت هشت ساعت برای خواسته‌هایمان زحمت می‌کشیم.

پشت تمام اردوها فکر، ایده و برنامه وجود دارد

وی در ادامه با اشاره به تاثیر برگزاری اردوی خارجی نیز عنوان کرد: به هر حال فدراسیون فوتبال به تمام باشگاه‌ها اعلام کرده بود که اردوی خارجی نداشته باشند که ما هم اردوی خارجی داشتیم ولی با برگزاری آن موافقت نشد. به طور مثال در اسپانیا بهترین کمپ‌های دنیا وجود دارند ولی خود تیم‌های این کشور برای برپایی اردو به کشورهای دیگر می‌روند و قطعا رفتن به اردو دلیل دارد که می‌توان به شرایط آب و هوایی، بازی‌های دوستانه و حضور بازیکنان در محیط جدید اشاره کرد. تیم‌هایی که می‌خواهند پا به مسابقات لیگ بگذارند، شروع تمرینات شان در شهر خودشان نیست و نهایتا یک بازی برای شروع کار خود و معرفی بازیکنان در شهرشان انجام می‌دهند و بعد به اردو می‌روند. به هر حال پشت تمام این اردوها یک فکر، ایده و برنامه وجود دارد. 

فقط ذوب آهن قبول کرد برای بازی تدارکاتی به اهواز بیاید


نکونام بیان کرد: ما در ابتدا اردوی شهرکرد را انتخاب کردیم که اردوی خوبی بود. ما خیلی شرایط برگزاری اردو در شهرهای دیگر را نداریم زیرا اگر در شهرهای دیگر به جز تهران اردو برگزاری کنیم، تیم‌ها تمایلی به انجام بازی‌های تدارکاتی ندارند، در حالی که در شرایط بدنسازی نیاز به بازی‌های دوستانه داریم. نکته مهم این است که بیشتر بازی‌های دوستانه نیز در تهران انجام می‌شوند. وقتی ما برای انجام یک بازی دوستانه در اهواز با تیم‌ها صحبت داشتیم، تنها ذوب آهن حاضر شد که به این جا بیاید. این دیدار هشتم مردادماه انجام می شود. ذوب آهن هم به این دلیل پذیرفت که به این جا بیاید چرا که نیاز دارد در شرایط آب و هوایی اهواز برای حضور در باشگاه‌های آسیا بازی کند. در هر صورت این‌ها نکات ریز و نهفته در فوتبال است که کسی به این‌ها توجه نمی‌کند. در هر صورت اینکه در اینجا تمرین کنیم موضوع ایده‌الی است اما سوال من این است که چرا تیم‌های اصفهانی و مشهدی برای برگزاری اردو به تهران می‌روند؟ دلیل هم مشخص است زیرا با توجه به حضور تمام تیم‌ها در تهران می‌توان به راحتی بازی‌های تدارکاتی در نظر گرفت. وقتی ما صبح و بعدازظهر در این آب و هواس اهواز تمرین می کنیم، شرایط برای ما سخت می‌شود زیرا بازیکن انرژی‌اش را از دست می‌دهد و مصدومیت هم در بر دارد. به هر حال اگر نگاه‌مان حرفه‌ای است باید به تمامی نکات توجه کنیم و این سخت‌گیری‌ها و تحمل سختی‌ها فقط برای آینده است. 

دوست داشتم کارهای سخت انجام دهم/با افتخار به فولاد آمدم

وی درباره حضور در فوتبال اسپانیا و بعد هم مربی‌گری در ایران نیز خاطرنشان کرد: از روزی که کارم را در خونه به خونه بابل شروع کردم، دوست داشتم کارهای سخت انجام دهم و به نظرم کارهای سخت برای آدم‌های بزرگ است. اگر بتوانیم شهامت انجام کارهای سخت را داشته باشیم، این یعنی یک قدم از بقیه جلوتر هستیم. من این کارها و انجام ریسک را دوست دارم زیرا تا کسی ریسک نکند، هیچ اتفاقی برای او نمی‌افتد. اگر من در خانه بنشینم و مربی‌گری نکنم، کسی هم نمی‌تواند درباره عملکردم اظهارنظر کند ولی وقتی وارد یک مجموعه برای کار می‌شوم ایراداتم مشخص می‌شود. به هر حال من دوست دارم ریسک کنم. در مورد خوزستان هم باید بگویم با افتخار به فولاد آمدم. فولاد واقعا یک باشگاه بزرگ است که امیدوارم شرایط فوتبالی و تیمی‌مان امسال به شکلی رقم بخورد که تمام مردم خوزستان به این تیم افتخار کنند.

قلب یک تیم خط وسط آن است

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در پاسخ به این سوال که با توجه به این که خودتان سال‌ها در پست هافبک دفاعی بازی می‌کردید، نظرتان درباره بازیکنان فولاد در این پست چیست؟ گفت: به نظر من قلب یک تیم خط وسط آن است و این در فوتبال خیلی مهم است. نقطه قوت اکثر تیم‌ها همین بخش است. به هر حال نباید تنها به این که چه ستاره‌هایی در پست وینگر بازی می‌کنند، توجه کرد. ما برای امسال فولاد در پست هافبک دفاعی و دفاع وسط که کلیدی‌ترین پست‌ها در فوتبال است، تلاش کردیم مشکلات را ترمیم کنیم. در هافبک دفاعی در حال حاضر تیم‌مان کامل است و چهار هافبک وسط، به علاوه دو جوان از آکادمی مان را داریم که بهترین‌هایی هستند که اگر توانایی‌هایشان را ارائه دهند، می‌توانند بهترین نفرات در لیگ باشند که این را در طول فصل ثابت خواهیم کرد. این‌ها کسانی هستند که می‌تواند قابلیت بازی در دو پست را با کیفیت خوب داشته باشند.

به کسانی نیاز داریم که برای فولاد فدارکای کنند

وی در ادامه عنوان کرد: دربازه بازیکنانی که از ما جدا شدند که البته اسم کسی را نمی آورم هم باید بگویم قطعا به صورتی بود که نیاز به بازیکنانی دیگر و بهتری برای ادامه کار داشتیم. البته این موضوع تنها شامل بازیکن نمی‌شود و مربوط به همه اعضای تیم است. ما کسانی را نیاز داریم که برای فولاد فدارکای کنند و زحمت بکشند. اگر قرار است به این موضوع که اسم بازیکن، آقای ایکس است اکتفا کنیم و بعد هم خوب تمرین نکند و به موقع در تمرینات حاضر نشود، خوب نیست و این‌ها برای بازیکن فوتبال نمی شود. به هر حال نیاز داریم در تیم فولاد همه کار خود را به خوبی انجام دهد. اگر همه به تیم وفادار باشند و کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد، آن موقع تیم فولاد می‌تواند به موفقیت برسد. حتی اگر از این به بعد نیز بازیکنی ضعیف باشد و کیفیت فنی لازم را ارائه ندهد و تنها بخواهد حضور داشته باشد، او را هم کنار می‌گذاریم زیرا تنها موفقیت فولاد برای ما مهم است.

هدایت تیم ملی امید را نپذیرفتم 

نکونام درباره پسشنهاد از تیم ملی امید هم خاطر نشان کرد: این بحث به دو سال پیش و زمانی که آقای کی‌روش سرمربی تیم ملی بود برمی‌گردد. آن زمان من جلسه‌ای با مسوولان فدراسیون داشتم و قرار شد که این اتفاق بیفتد و پس از این که این اتفاق نیفتاد، دیگر صحبتی در این زمینه نشد تا این اواخر که تیم ملی امید مربی نداشت، بحثی در خصوص من مطرح شد که من آن موقع ضمن عذرخواهی این موضوع را نپذیرفتم.

وی در پاسخ به این سوال که در سال‌های اخیر فولاد در خط دفاع با مشکلاتی مواجه بوده و آیا امسال تدابیری برای رفع این مشکلات اندیشیده شده است؟ عنوان کرد: همانطور که می‌دانید تنها می‌توانیم شش بازیکن جذب کنیم و واقعیت این است بازیکنانی که سال گذشته عملکرد خوبی داشتند و از همه نظر چه اخلاقی و چه بازی به تیم کمک کردند را در نظر گرفتیم. ما نمی‌توانستیم به یکباره تیم را خالی کنیم و در قبال جذب شش بازیکن، 12 بازیکن را کنار بگذاریم. نیاز داریم در نیم فصل اول کار را مدیریت کنیم و در نیم فصل مجددا تیم را تقویت کنیم تا سال آینده استخوان بندی تیم را داشته باشیم تا دیگر نیاز به این همه تغییر نباشد. امسال نیاز به تغییرات بسیار داشتیم که این کار را نجام دادیم البته در پست‌های دیگر نیز نیاز به ترمیم داریم.

برای رسیدن به سهمیه یا قهرمانی نیاز به ابزار داریم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: سال گذشته فولاد اصلا دفاع چپ نداشت که باید این مشکل را رفع می‌کردیم. ما روی جذب یک بازیکن خارجی دیگر علاوه بر شیمبا و موسی کولی‌بالی که فکر می‌کنم این دو نفر دیگر ایرانی هستند(با خنده)، برنامه ریزی کرده بودیم. ما می‌توانیم دو بازیکن خارجی دیگر هم جذب کنیم که باشگاه موافق نیست و من هم تابع باشگاه هستم. البته باشگاه هم باید بداند برای رسیدن به سهمیه آسیایی، قهرمانی و جنگیدن با تیم‌ها نیاز به ابزار داریم که این ابزار هم بازیکن است. اگر بازیکنانی که من معرفی می کنم، به اینجا بیایند و خدای ناکرده بی‌کیفیت باشند، حاضرم هزینه اش را خودم پرداخت کنیم زیرا من هیج بازیکنی را از روی فیلم جذب نمی‌کنم. یا باید او را بشناسم یا این که مربی‌ام که مورد اعتماد من است بازی او را از نزدیک ببیند. به طور مثال دو بازیکن که یکی از آنها با خود من در اوساسانا بازی کرده و یکی دیگر به بارسلونا نیز گل زده است، مدنظر بودند که می‌خواستیم حداقل یکی از این نفرات را آن هم با قیمت مناسب و خوب جذب کنیم که متاسفانه موافقت نشد. من برای پست دفاع وسط و جذب این بازیکنان برنامه‌ریزی کرده بودم. به هرحال وقتی باشگاه موافقت نمی‌کند و ترجیح می‌دهد بازیکن داخلی جذب کند، ما هم مشکلی نداریم ولی نکته این است که وقتی با بازیکنان دخلی هم صحبت می‌کنیم موفق به جذب آن‌ها نشدیم. به نظرتان با توجه به رقابتی که شش تیم بالای جدول با ما دارند، عقلانی و حرفه‌ای است که من بگویم قهرمان می شویم یا سهیمه کسب می‌کنیم؟

چیزی برای پنهان کردن نداریم


وی افزود: به هر حال نفراتی که جذب می‌شود این امکان را می‌دهد که من در خصوص جایگاه تیم صحبت کنم. شرط خود من این بود که تیم جزو چهار تیم اول جدول شود ولی وقتی به من می‌گویند نمی‌توانی بازیکن بخری، جگونه می‌توان کار کرد و این سیاست باشگاه است. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم و صادقانه و شفاف صحبت می‌کنیم. البته آقای رضایی، آقای محمدی و آقایی کشانی به ترتیب مدیرعامل، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بسیار زحمت کشیدند و آن‌ها کاری را که از من بخواهند انجام می‌دهم. همان طور که گفتم تلاش‌مان را می‌کنیم و من می ‌خواهم جزو چهار تیم اول باشیم ولی باز هم می‌گویم باید ابزار آن وجود داشته باشد.

دیدار با ذوب آهن بدون تماشاگر است

نکونام با اشاره به بدون تماشاگر برگزار شدن دیدار فولاد و ذوب آهن در اهواز، گفت: ذوب آهن برای جام باشگاه‌های آسیا آماده می‌شود و قطعا این دیدار بدون تماشاگر خواهد بود زیرا این خواسته حریف است و نمی خواهند حریفان آسیایی شان بازی‌شان را ببینند که ما هم موافقت کردیم چرا که خودمان هم نمی‌خواهیم که رقیبان‌مان نوع بازی‌مان را ببینند. اما قطعا یک بازی در حضور تماشاگران در ورزشگاه شهدای فولاد انجام خواهیم داد. همچنین تلاش می‌کنیم حداقل یک جلسه از تمرینات‌مان پیش از هر بازی با حضور تماشاگران باشد تا به تیم روحیه بدهند.

برنامه خوبی برای آکادمی فولاد طراحی شده است


سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان در ادامه گفت: یک برنامه خیلی خوبی را برای آکادمی فولاد طراحی کرده‌ایم که تمام این‌ها بستگی به این دارد که باشگاه از من چه بخواهد. اگر بخواهند برنامه و الگوی یکی از کشورهای اسپانیا، ایتالیا یا آلمان را اینجا پیاده کنیم، این کار را می‌توانم انجام دهم زیرا با توجه به ارتباطاتی که وجود دارد این مهم شدنی است. 

در آینده از سعادت حردانی بیشتر می شنوید

وی با بیان این که برای من هیچ فرقی نمی‌کند بازیکن از کدام شهر آمده باشد، افزود: هر کسی که استعداد داشته باشد و بتواند به باشگاه فولاد خدمت کند در تیم ما خواهد بود. ما اکنون سعادت حردانی را داریم که تاکنون او را ندیده بودم ولی وقتی در تمرینات ما شرکت کرد، بهترین نفر در تیم ما بود. او اگر راه فوتبالی‌ش را درست برود، در آینده بیشتر از او می‌شنوید. همچنین عقیل عنافچه. در هر صورت بازیکنان زیادی داریم که در دید ما هستند، البته به این صورت نیست که یک بازیکن جذب کنیم و فردا به او بازی دهیم. این بازیکنان نیاز به زمان دارند. به این نفرات باید کمک کنیم تا نهایتا بازیکنان تیم ملی شوند. اگر بخواهیم امروز آن‌ها را جذب کنیم و بازی دهیم و با انجام دو بازی بد نیز کنار گذاشته شوند، فوتبال شان تمام می‌شود. پس این ها برای اضافه شدن به تیم نیاز به زمان و حمایت دارند. قطعا نگاه ما به آکادمی مثبت است. من در بدو ورودم به فولاد در ابتدا بازی‌های زیر 13 ساله ‌ها را دیدم. حتی روز گذشته با مربی اسپانیایی‌مان تمرین بازیکنان شش تا هشت سال را تماشا کردم. این نفرات آینده باشگاه فولاد هستند و باید ببینیم کدام‌شان کی و کجا به کار می آیند و کدام‌شان قابل رشد هستند. ان‌شاءالله در آینده با کمک آقای رضایی کارهایی را انجام دهیم که در تاریخ باشگاه فولاد ماندگار شود زیرا این استان استعدادهایی دارد که خود من در حالی که در فوتبال استعداد بسیاری دیده‌ام اما این همه استعدادی که اینجا است را ندیده ام. امیدوارم شرایط به همان خوزستان مهد فوتبال ایران برگردد.

تیم فوتبال کارگر می‌خواهد/به اسم تیم ها  نگاه نمی کنیم

نکونام در پایان گفت: من به بازیکنان‌مان هم گفته‌ام که تیم فوتبال کارگر می‌خواهد و ما در اینجا به دنبال مهندس نیستیم. همه باید زحمت بکشیم تا فولاد به موفقیت برسد. بدون زحمت و تلاش و کارگری کردن هیچ کسی نمی‌تواند به جایی برسد. ان‌شاءالله همه ما با اتحاد و همدلی شرایط را به صورتی رقم بزنیم که هر جایی که بازی می‌کنیم، فولاد مانند کوه باشد و مقابل تمام تیم‌ها بایستد. نگاه به اسم و رسم تیمی نمی‌کنیم و با تمام قدرت مقابل حریفان می‌ایستیم تا فولاد را به موفقیت برسانیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار