به هرحال حضور مدیران ارشد کشوری و کسب اطلاع از وضعیت استان رویه بسیار مطلوبی است که از سوی استاندار ایلام دنبال می شود ،اما چنانچه این حضورها ونشست در جلسات استان به یک روزمرگی برای مدیران استان تبدیل شده وبه میدان ارایه گزارش عملکرد یکسویه از سوی مدیران استان تبدیل شود نه تنها برای استان آورده ای به همراه نخواهد داشت بلکه به افزایش توقعات وسطح انتظارات مردمی از مجموعه استان ودلتمردان منجر خواهد شد،انتظاراتی که درصورت عدم تحقق ،آثار بعدی آن به شکل نارضایتی ظهور وبروز خواهد کرد.
کد خبر: ۷۶۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 23 July 2019

تابناک ایلام ::روز گذشته وزیر دادگستری به استان ایلام سفر کرد تا ضمن بازدید از مناطق سیل زده استان و بررسی آخرین وضعیت این مناطق ،با شرکت در نشست مدیریت بحران و قرارگاه سازندگی از نزدیک در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در این مناطق ونیازمندی های پسا سیل قرار گیرد.

مردم استانهای غربی وشمالی کشور اولین روزهای سال جاری را با بارشهای سیل آسایی آغاز کردند ،بارشهایی که ضمن تحمیل تلفات جانی به تعدادی از هموطنانمان ،به بسیاری از زیرساختها،ساختمانهای مسکونی و اراضی کشاورزی استانهای خوزستان ،لرستان وایلام خسارت جدی وارد کرد.

آنطور که بارها در گزارشات خبری وجلسات متعدد عنوان شده است ،در استان ایلام بدلیل مدیریت درست واصولی پیش از بحران ،اطلاع رسانی پی درپی و مهمتر از همه مدیریت ورود وخروجی سدهای استان و پای کار بودن استاندار و مجموعه ستاد بحران ،تلفات جانی متوجه مردم استان نشد واین رابه فال نیک می گیریم.بنابراین تکرار این موضوع در هر جلسه ،گزارش خبری و...به لوس شدن آن منجر می شود .

اما همانگونه که استاندار ایلام در گزارشات قبلی اعلام کرده اند ،این سیل بیش از هزار میلیارد تومان به زیر ساختها ،ابنیه وکشاورزی استان خسارت وارد کرده اما به رغم تمامی تلاش های قابل تحسین استاندار وبا وجود حضور 30هیات بلند پایه کشوری دراستان ،اما تنها نیمی از خسارت وارده به استان ایلام اختصاص داده شده واز این میزان نیز 50درصد تخصیص یافته است.

به هرحال حضور مدیران ارشد کشوری و کسب اطلاع از وضعیت استان رویه بسیار مطلوبی است که از سوی استاندار ایلام دنبال می شود ،اما چنانچه این حضورها ونشست در جلسات استان به یک  روزمرگی برای مدیران استان تبدیل شده وبه میدان ارایه گزارش عملکرد یکسویه از سوی مدیران استان تبدیل شود، نه تنها برای استان آورده ای به همراه نخواهد داشت بلکه به افزایش توقعات وسطح انتظارات مردمی از مجموعه استان ودولتمردان منجر خواهد شد،انتظاراتی که درصورت عدم تحقق ،آثار بعدی آن به شکل نارضایتی ظهور وبروز خواهد کرد.

بنابراین به موازات حضور مدیران ارشد کشور در مناطق سیل زده استان ،به همان اندازه که از این آمد ورفت ها انتظار می رفت ،استان ایلام نتوانست از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده نماید ،چرا که براساس اعلام سخنگوی دولت ؛با پیشنهاد دولت وموافقت مقام معظم رهبری ،مبلغ ۵ هزار میلیاردتومان از صندوق توسعه ملی به بازسازی مناطق سیل زده اختصاص یافته است.

اگر بخواهیم از زاویه دیگری به چرایی بزرگنمایی سیل ایلام بنگریم،نیت در خور شایسته مسئولین استان ،خاصه استاندار محترم ایلام در پشت آن مشهود است ،چراکه قرار دادن نام استان ایلام در میان چهار استان کانون سیل، بزرگترین کار ممکن در این برهه به حساب می آید ،لذا مسئولین استان بایستی به صورت شفاف نتیجه موثر قرار گرفتن نام استان در بین چهار استان سیل زده وسهم آن از اعتبارات تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی را در راستای تنویر افکار عمومی اعلام نمایند.

شاید اگر مسئولین استان ومدیران کل دستگاههای اجرایی به جای تنظیم گزارشات کلیشه ای و ارایه عمکلرد خود به هیات های اعزامی به استان ،از بیان داشته ها صرفنظر کرده ،ونداشته ها ومیزان خرابی های مرمت نشده ،اراضی  واملاک تملک نشده پشت سد  را به عرض مسئولین اعزامی می رساندند ،وضعیت اعتبارات تخصیصی به استان با اعتبارات اختصاص یافته به دیگر استانهای سیل زده برابری می کرد.

آنچه که روز گذشته در جلسه ستاد بحران استان در حضور وزیر دادگستری شاهد بودیم ،نمونه تکراری از همین وضعیت بود ،چراکه مسئولین به جای تهیه اسلاید ،گزارش تصویری ،کتبی وشفاهی از میزان خرابی ها و اعتبارات مورد نیاز برای مرمت آنها ،ابتدا تاانتهای جلسه را به تبیین عملکرد خود وبهبود شرایط اختصاص دادند . بی شک چنین گزارشی تداعی گر وضعیت بهبود یافته وبی نیازی استان از کمکهای دولت در ذهن مدیر میهمان خواهد شد.

همانگونه که بارها تاکید ورزیده ایم ،کارهای خوب مدیران را همیشه باید تحسین کرد و گزارش عملکرد آنها در فرصتهای دیگر قابل ارایه است ،اما در صورت حضور مدیرارشد ویا وزیری دراستان ،مدیران  باید از این فرصت به بهترین وجه ممکن برای رسانیدن  صدای مشکلات ،ضعفها ،نارسایی ها و نیازمندی های استان به گوش مدیران بالانشین  استفاده کنند ،چرا که اتلاف این فرصت از طریق ارایه گزارش عمکلرد وبیان داشته ها به جز  ارایه تصویری وارونه از وضعیت حال حاضر استان و سوختن فرصتها برای بیان نداشته ها وجلب نظر مسئولین ارشد کشوری به استان محروم ایلام ،چیز مثبت ودندان گیری نصیب مردم استان نخواهد کرد ،شاید از این معبر است که همیشه گزیده ایم وفرصت رشد نیافته ایم !

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار