معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان خبرداد:
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ بازمانده از تحصیل در این استان به چرخه تعلیم و تربیت بازگشتند.
کد خبر: ۷۶۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ 23 July 2019

علی حسین حسین زاده در آئین کلنگ زنی مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه دخترانه اهواز اظهار کرد: مدیریت اجرایی استان تلاش گسترده‌ای در خصوص توسعه متوازن مناطق کم برخوردار استان به ویژه در حوزه آموزش و پرورش در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع ریشه کن کردن پدیده شوم بازماندگی از تحصیل در خوزستان، خاطرنشان کرد: استانداری خوزستان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین فعالیت گسترده سازمان‌های مردم نهاد طرح جامع کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در سال گذشته کلید زد و در نهایت موفق به بازگرداندن یک هزار و ۱۰۰ کودک بازمانده به چرخه تعلیم و تربیت استان شد.

حسین زاده در ادامه با بیان اینکه این طرح حمایتی در چند مرحله دنبال می‌شود؛ توضیح داد: مراحلی مثل جذب و نگه داشت از جمله مراحل کلیدی این طرح حمایتی است. به این معنا که پس از بازگشت این دانش آموزان به چرخه تعلیم و تربیت حمایت از آنها همچنان ادامه پیدا می‌کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: توسعه متوازن یکی از اساسی‌ترین مفاهیم کلیدی در حوزه مدیریت اجرایی کشور است. رسیدن به این مهم تنها از طریق بسترسازی برای برقراری عدالت آموزشی محقق می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جامع بورسیه تحصیلی دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان، توضیح داد: در این طرح یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز مناطق کم برخوردار روستایی و عشایری و همچنین دانش آموزان مدارس سیل زده پس از برگزاری آزمون هماهنگ بورس تحصیلی ۱۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته اجرای این طرح نقش به سزایی در ارتقای شاخص‌های کیفی دانش آموزان این مناطق داشته است.

حسین زاده در پایان گفت: مشارکت خیرین مدرسه ساز همواره در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در حوزه فضاهای آموزشی راهگشا بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار