معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه عملیات نابودی و مهار ملخ های صحرایی در شهرستان های دهلران و آبدانان به اتمام رسیده است، گفت: تمام عملیات های پایش و نابودی در داخل استان ایلام صورت گرفت که با توجه به عدم همکاری کشور عراق احتمال ورود موج های بعدی ملخ صحرایی به استان ایلام دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۷۶۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 24 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدعلی اقدسی  اظهار داشت: 15 هزار هکتار از اراضی دهلران و آبدانان آلوده به آفت ملخ صحرایی بود که طی سه هفته گذشته با سم پاشی زمینی و هوایی قبل از رسیدن به مرحله تولید مثل، تهاجم و مهاجرت دسته جمعی پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه 10 میلیارد ریال برای مهار ملخ های صحرایی هزینه شد، افزود: همچنین در این مدت 15 هزار و 500 لیتر سم خالص توسط 2 فروند هواپیمای سم پاش و تعداد زیادی سم پاش زمینی و نیز عملیات کانون کوبی برای نابودی ملخ های صحرایی استفاده شد.

اقدسی تاکید کرد: هرچند عملیات مهار ملخ ها در موج اول به اتمام رسیده اما در صورت مشاهده پوره های جدید یا حضور موج های بعدی از ملخ ها باز هم روند مبارزه با این آفت مهاجم ادامه خواهد یافت و نیز پایش مستمر و روزانه از مناطق مرزی و نقاط پاکسازی شده، ادامه دارد.

وی یادآور شد: ملخ های صحرایی 11 هزار و 500 هکتار از اراضی مرزی شهرستان دهلران و سه هزار و 500 هکتار از منطقه آبدانان را آلوده کردند و همچنین حضور این ملخ ها در 100 هکتار از اراضی کشاورزی گزارش شد که قبل از خسارت دهی عملیات نابودی آنها انجام گرفت.

وی با انتقاد از عدم همکاری دولت عراق در نابودی ملخ های صحرایی موجود در این کشور یا پایش مناطق درگیر اظهار داشت: تمام عملیات های پایش و نابودی در داخل استان ایلام صورت گرفت که با توجه به عدم همکاری کشور عراق احتمال ورود موج های بعدی ملخ صحرایی به استان ایلام دور از انتظار نیست./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار