تابناک / در راستای اجرای برنامه ها و مصوبات کمیته راهبردی پیک سایی و بهینه سازی مصرف انرژی برق ، جلسه ای 20خرداد 1398 ، در سالن پیامبر اعظم (ص) شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 25 July 2019
 
 
تابناک / در راستای اجرای برنامه ها و مصوبات کمیته راهبردی پیک سایی و بهینه سازی مصرف انرژی برق ، جلسه ای 20خرداد 1398 ، در سالن پیامبر اعظم (ص) شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برگزار شد.
 

در راستای اجرای برنامه ها و مصوبات کمیته راهبردی پیک سایی و بهینه سازی مصرف انرژی برق ، جلسه ای 20خرداد 1398 با حضور مهندس طالبی مدیرعامل و رئیس کمیته پیک سایی ، اعضای هیئت مدیره ،اعضای کمیته ،  معاونین ، مدیران ارشد ، مدیران امور های اجرایی و نمایندگان مدیریت مصرف امور ها و شرکت های پیمانکار مربوط به اجرای طرح های پاسخگویی بار ، در سالن پیامبر اعظم (ص) شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برگزار شد .

در ابتدای جلسه مهندس طالبی با بیان اهمیت نقش  مدیریت مصرف انرژی برق درکاهش پیک  بیان داشت :

امسال برنامه های پیک سایی در دو بخش ابلاغ شده است که بخش اول آن برنامه های پاسخگویی بار و بخش دوم آن مربوط به طرح های 098 می باشد .

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان افزود :

در سال جاری سهم کاهش پیک استان گیلان در طرح های فوق الذکر 122/2 مگاوات می باشد و با توجه به حساسیت خاص وزارت نیرو به این موضوع و چالش های شبکه توزیع برق ،  لازم است این فعالیت ها در اولویت برنامه های تابستان قرار گیرد تا بتوانیم به این هدف دست یابیم .

رئیس کمیته پیک سایی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهار داشت :

در هفته گذشته مصرف برق به شدت افزایش یافت به طوریکه در استان گیلان ، غرب مازندران و مازندران  این امر  کاملا مشهود بود و با توجه به درپیش بودن تابستان با افزایش گرمای هوا روبرو خواهیم شد و قطعا حجم کار در بخش های مختلف شرکت خصوصا بخش های عملیاتی افزایش می یابد و به همین جهت توجه بیشتر به قوانین ایمنی در حین انجام کار بسیار ضروری است و ما نیز به عنوان مسئولین سازمان باید توجه بیشتری به آن داشته و نظارت های لازم را انجام دهیم .

وی با تاکید به انجام امور کوچک مانند شاخه زنی درختان مجاور شبکه های توزیع برق و بازدید و ترمیم شبکه های فرسوده گفت : با انجام یکسری اقدامات ساده و تعمیرات بموقع می توانیم از قطع برق لحظه ای مشترکین جلوگیری کنیم  زیرا هدف اصلی ما در امر خدمت رسانی جلب رضایت مشترکین و تامین برق مطمئن و پایدار برای آنها است لذا با توجه به شرایط اقلیمی استان ، باید با برنامه ریزی صحیح  ،  خود را برای مقابله با بحران های احتمالی آماده کنیم .

سپس خانم مهندس یوحنایی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت با ارائه پاورپوینت درخصوص محور های کلی برنامه های گذر از پیک بار سال 98 که شامل طرح های پاسخگویی بار مشترکین در تعرفه های مختلف و طرح کاهش پیک بار مشترکین مطابق برنامه  098 (98 سال بدون خاموشی ) می باشد را برای حضار تشریح کرد .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده ، برنامه های گذر از پیک تابستان 98 اظهار داشت : با توجه به تعداد مشترکین مشمول ، برای هر یک از امور های توزیع برق سهمیه ای جهت پیک سایی تعیین و اعلام شده است .

در ادامه دکتر هنرمند معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت با تاکید بر اهمیت ثبت شماره تلفن های همراه توسط مشترکین در سایت شرکت بجهت حذف قبوض کاغذی ، خواستار توجه بیشتر امور های اجرایی به این مقوله شد و گفت : با توجه به تاکید شرکت توانیر به مبحث پاسخگویی بار باید توجه ما به این قضیه بیشتر شود تا به هدف تعیین شده کاهش مصرف انرژی برق در استان که 122/2 مگاوات است دست یابیم . و این امر نیازمند همراهی تمامی مدیران و همکاران امور های اجرایی  می باشد .

دکتر هنرمند با اشاره به طرح نصب کنتور های هوشمند برای مشترکین بیان داشت : در استان گیلان باید  یک میلیون و ششصد هزار کنتور هوشمند برای مشترکین نصب و راه اندازی شود که به میزان 20% آنها می بایست وارد فاز مدیریت مصرف شوند و با ادامه این برنامه در سال های آینده امکان این قضیه که کل خاموشی استان تبدیل به مدیریت مصرف شود وجود خواهد داشت و در این شرایط نقش مدیران امور های اجرایی بسیار برجسته خواهد بود و باید تمهیدات لازم برای سال های آینده را از هم اکنون برنامه ریزی کنند .

سپس مهندس بستانی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ  شرکت اظهار داشت :

یکی از برنامه های مهم وزارت نیرو اجرای برنامه های پیک بار بوده که در قالب پاسخگویی بار و بحث 098 مطرح شده است و با توجه به گرمای هوا در ما ههای آتی سال ، رسیدن به هدف 122/2 مگاوات کاهش مصرف مشکل خواهد بود به همین جهت توجه وافر به برنامه های پاسخگویی بار و اقدامات پیشگیرانه موثر  در جهت مقابله با بحران های احتمالی ناشی از گرمای هوا بسیار مهم و ضروری خواهد بود .

وی با تاکید به تشویق و ترغیب ادارات و سازمان ها به تهیه مولد های اضطراری برق  گفت : در این راستا امور های اجرایی با ارتباط موثری که با سازمان ها و ارگان ها دارند می توانند در جلب مشارکت و استفاده از ژنراتور های برق توسط آنها  در پیاده سازی برنامه های پیک سایی و مدیریت مصرف انرژی برق گام های موثری بردارند .

در ادامه مهندس میری نرگسی قائم مقام اجرایی در امور توزیع برق شهرستان ها با اشاره به اهمیت بخش توزیع در صنعت برق کشور و همچنین اهمیت اصلاح الگوی مصرف در میان مشترکین افزود : با تقویت منابع و زیر ساخت های  موجود در کشور که توسط رعایت الگوهای مدیریت مصرف در بخش های مختلف خصوصا مصرف انرژی برق  صورت می گیرد می توان اقتصاد کشور را به سمت شکوفایی هدایت کرد .

  قائم مقام اجرایی در امور توزیع برق شهرستان ها ادامه داد : شرکت های توزیع برق دارای نقش کلیدی در صنعت برق می باشند و به عنوان تکیه گاهی برای این صنعت نقش آفرینی می نمایند که در این مقوله توجه به مدیریت مصرف انرژی برق بسیار مهم و کارآمد است و برای دستیابی به اهداف آن نیاز به عزم راسخ همه شما همکاران عزیز می باشد و اگر ما برنامه های مدیریت مصرف انرژی برق را از محیط کار و خانه خود آغاز و در کل جامعه تعمیم دهیم  قطعا به اهداف تعیین شده وزارت نیرو و شرکت توانیر در زمینه پاسخگویی بار و مدیریت مصرف برق خواهیم رسید .

سپس مهندس مهدیزاده مدیریت توزیع برق شهرستان رشت اظهار داشت : امروزه مبحث مدیریت مصرف انرژی برق یکی از مباحث مهم صنعت برق بوده  و نقش شرکت های توزیع برق  در این امر بسیار حساس و اساسی است.

وی ابراز داشت : راهکار های مدیریت مصرف انرژی یکی از مهمترین ابزار هایی است که باید از آن به درستی استفاده کرد و با کمک آن علاوه بر کنترل بار شبکه های توزیع برق ، جامعه به سمت مصرف درست انرژی برق هدایت می شود  زیرا مصرف انرژی یک فرهنگ و گفتمانی است که همه باید یک صدا آن را اجرا نماییم و یک تیم یا گروه خاص به تنهایی نمی تواند در این مورد به موفقیت دست یابد .  زیرا در  بعد فنی ،  مدیریت مصرف می بایست به یک تکنیک پیشرفته تبدیل شود و از بعد اجتماعی باید تبدیل به  یک فرهنگ شود و با این نگاه می توان به اهداف مورد نظر دست یافت .

در پایان مدیران و نمایندگان مدیریت مصرف امور های بهره برداری نقطه نظرات خود را درخصوص موارد مطرح شده بیان کرده و این جلسه با ارائه پاسخ به سوالات حضار به پایان رسید . 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار