معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به امدادرسانی به زلزله‌زدگان مسجدسلیمان از اسکان 70 نفر در یک اردوگاه اسکان اضطراری خبر داد.
کد خبر: ۷۶۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 26 July 2019

صادق سلامت با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده مسجدسلیمان تا یکم مردادماه اظهار کرد: در مجموع 581 خانوار شامل 2 هزار و 616 نفر در بخش گلگیر و مرکزی شهرستان از زمین لرزه 5.7 ریشتری مسجدسلیمان متأثر و از خدمات جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی افزود: در شب نخست حادثه، پنج اردوگاه اسکان اضطراری در بخش مرکزی و گلگیر مسجدسلیمان با ظرفیت 470 چادر امدادی برپا شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به تخریب برخی از منازل، هم‌اکنون 15 خانوار به تعداد 70 نفر در کمپ سالن ورزشی نمره 40 اسکان اضطراری شده‌اند.

وی عنوان کرد: در پی این حادثه 135 نفر مصدوم شدند که تعدادی از مصدومان در مناطق مرغاب، سوسن، سراک و مرکزی شهرستان ایذه بودند که خدمات امدادی به این افراد ارائه شد. همچنین علاوه بر خدمات امدادی، اعضای جوان جمعیت هلال احمر خوزستان در کمپ‌های اسکان اضطراری به ارائه خدمات فرهنگی و حمایت‌های روانی و اجتماعی برای کودکان و نوجوانان پرداختند.

سلامت خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال بروز پس‌لرزه در مناطق مختلف مسجدسلیمان و تخریب برخی از منازل، 378 خانوار در شب نخست حادثه اسکان اضطراری شدند. در روز نخست حادثه، یک مرد کهنسال در مسجدسلیمان به دلیل ترس از زمین لرزه و بر اساس این گزارش، اثر عارضه سکته قلبی جان باخت.

وی بیان کرد: در مجموع 24 تیم عملیاتی به تعداد 140 نفر اعم از امدادگران و کارکنان جمعیت هلال احمر خوزستان به امدادرسانی در مناطق زلزله زده پرداختند. همچنین خودروهای عملیاتی به کار گرفته در مناطق زلزله‌زده شامل پنج دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه خودروی پشتیبانی و یک فروند بالگرد بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار