خطیب جمعه اهواز:
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: مشکلات مناطق سیل زده خوزستان همچنان باید در اولویت باشد، درحال حاضر شهرستان زلزله زده مسجدسلیمان نیازمند توجه مردم و مسئولان است.
کد خبر: ۷۶۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 26 July 2019

سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خطبه‌های نماز جمعه امروز،ضمن تاکید بر توجه به مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: علاوه بر مناطق سیل‌زده در مسجدسلیمان زلزله ایجاد شد و مردم در بحث زلزله به شدت آسیب دیدند لذا مردم و دولتمردان باید توجه ویژه‌ای به آن مناطق داشته باشند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: حدود 5هزار معلم بلاتکلیف است و من این مشکل را به سرپرست آموزش و پرورش و دیگر مسوولین به سهم خود منتقل کرده‌ام اما این مسئله از نظر قانونی دچار مشکل است و مجلس شورای اسلامی باید آن را حل کند لذا ما به صورت ویژه از 18 نماینده مجلس خودمان می‌خواهیم که مشکل معلمان را پیگیری کنند.

موسوی‌فرد با اشاره به چهلمین سالگرد اقامه اولین نماز جمعه، عنوان کرد: نماز جمعه تقریبا همزاد با انقلاب است؛ یکی از ابعاد فوق‌العاده که باید به آن توجه شود ارتباط مستحکم نماز جمعه با امامت و ولایت است؛ در اهمیت نماز جمعه همین بس که خداوند متعال سوره‌ای تحت عنوان " جمعه" را در شان آن نازل کرده است.

وی افزود: اولین کاری که وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) در بدو ورودشان به مدینه انجام دادند و بستر تاسیس حکومت اسلامی فراهم شد به اقامه نماز جمعه پرداختند.

امام جمعه اهواز، ضمن شان حاکمیت و ولایت دانستن نماز جمعه، بیان کرد: مصائب و گرفتاری‌های جهان اسلام به همین نکته ارتباط دارد که ما معنای دقیق فقه و امامت را متوجه شویم؛ اولین گام تمام پیامبران الهی و به ویژه پیامبر اکرم (ص) ایجاد ولایت در مسیر ساخت جامعه اسلامی بود؛ جامعه اسلامی یعنی جامعه‌ای که در راس آن خدای متعال حکومت کند و  روابط اجتماعی، اقتصاد، حقوق و تمام ضوابط و قوانین توسط خداوند وضع و اجرا شود.

وی افزود: از خصوصیات جامعه اسلامی این نکته است که اشک ریختن بر اهل‌البیت شرط لازم است اما کافی و تمام ولایت نیست، بلکه آنچه میتواند از خصوصیات جامعه اسلامی باشد بازار، مسجد، دارالحکومه، رفیق، استاد، شاگرد، پدر و مادر، مسوول، جوان و تمام اجزای جامعه اسلامی است که ما را به یاد خدای متعال بیندازد یقین بدانید هر فردی وارد آن جامعه شود اصلاح خواهد شد.

موسوی‌فرد، در بخش دیگری از این خطبه گفت: حدود 200 کارگر مترو چندین ماه است که سرگردان هستند و به من و مکان‌های مختلفی مراجعه کرده‌اند توصیه بنده این است که مشکل این عزیزان رفع و به آن‌ها رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار