مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کار ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان شهرستان حمیدیه خوزستان توسط سپاه ثارالله استان کرمان و مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان در حال انجام است.
کد خبر: ۷۶۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 27 July 2019

به گزارش تابناک کرمان حجت‌الله پاداش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار داشت: سپاه ثارالله استان کرمان از همان روزهای اولیه وقوع سیل در برخی استان‌های کشور در مناطق سیل‌زده حضور یافته و کار امدادرسانی به مردم سیل‌زده در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بنا به تصمیم کشوری استان کرمان استان معین و پشتیبان شهرستان حمیدیه در استان خوزستان معرفی شد گفت: بعد از این تصمیم قرارگاه سازندگی شهید لنگری‌زاده در حمیدیه راه‌اندازی و خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده در مرحله اول آغاز شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در این مرحله کمک‌های مردمی از سطح استان کرمان جمع‌آوری و بین مردم حمیدیه توزیع شد افزود: چند موکب نیز در سطح شهر حمیدیه راه‌اندازی و طبخ و توزیع غذای گرم بین مردم انجام شد.
وی با قدردانی از مجموعه استانداری کرمان و سایر دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در امدادرسانی به مردم حمیدیه خاطرنشان کرد: استان کرمان تنها استانی بود که سپاه و مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی در کنار هم در یک مکان با همدلی به مردم سیل‌زده خدمت‌رسانی کردند و همین موضوع باعث شد که کمک‌ها هدفمند و با اولویت‌بندی انجام شود و نتیجه لازم را بگیریم.
پاداش با اشاره به اینکه مرحله دوم خدمت‌رسانی به مردم با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بحث بازسازی شهر آغاز شد گفت: در این مرحله سپاه پاسداران در مجموع متعهد به ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای سیل‌زدگان شد که سهم استان کرمان 300 واحد مسکونی برای سیل‌زدگان شهر حمیدیه با همکاری بنیاد مسکن است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 300 واحد قابل بازسازی شناسایی و مرحله تشکیل پرونده آنها به اتمام رسیده است افزود: عمده مشکلات مردم در دریافت تسهیلات بانکی نداشتن ضامن و در بعضی مناطق راغب نبودن آنها برای دریافت تسهیلات است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه حدود 20 روز است که عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی در حمیدیه آغاز شده است تصریح کرد: حدود 150 نفر از گروه‌های رزمی، بسیجی و جهادی در منطقه حضور دارند و در ساخت واحدهای مسکونی مشارکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت 20 واحد مسکونی آغاز شده و 4 واحد مسکونی در مرحله اتمام فونداسیون قرار دارند گفت: در این مدت بیش از 35 واحد مسکونی نیز تعمیر شده و به مالکین آنها تحویل داده شده است.
پاداش از اجرای طرح جهاد همبستگی ملی در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: در این طرح کمک‌های مردمی برای ساخت واحدهای مسکونی مردم سیل‌زده جمع‌آوری می‌شود و این طرح در سطح مساجد استان در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه قرار است در این طرح از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی برای ساخت واحدهای مسکونی در حمیدیه اقدام کنیم گفت: از مردم استان کرمان برای تمام کمک‌هایی که تاکنون داشته‌اند تشکر می‌کنم و باز هم درخواست دارم که در این امر خیر ما را یاری کنند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار