استاندار تهران:
استاندار تهران گفت: کاهش نرخ بیکاری در استان تهران نتیجه اقدام همه دستگاه ها است؛ بیشترین ضرری که استان تهران در تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ دارد ناشی از عدم توجه به بخش گردشگری که به نوعی مزیت نسبی استان محسوب می‌شود، است و در این خصوص مکاتبه‌ای صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۶۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 27 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ انوشیروان محسنی بندپی ظهر شنبه در ششمین کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: یکی از الزامات تحقق شعار رونق تولید پای کار آمدن بانک‌ها برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی است.

محسنی بندپی افزود: متأسفانه برخی بانک‌ها در استان تهران بسیار کم کار هستند و اگر در ۳ ماهه نخست سال جاری شاهد کاهش ۲/۲ درصدی نرخ بیکاری در استان تهران بودیم این امر نتیجه اقدامات همه جانبه دستگاه‌ها و همکاری برخی بانک‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حتماً باید از نمایندگان بخش خصوصی در جلسات اشتغال و کارگروه‌های رونق تولید و رفع موانع سرمایه گذاری دعوت کنیم و شنوای پیشنهادات آنها باشیم گفت: اساساً تخصیص اعتبارات و تسهیلات متناسب با انتظارات از استان تهران در حوزه اشتغال موتور محرک رونق تولید است.

استاندار تهران بیان داشت: برای رسیدن به درک مشترک بین دولت و بخش خصوصی باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در آستانه روز ملی کارآفرینی و مهارت فنی و حرفه‌ای قرار داریم بیان داشت: امروز مهارت آموزی نیاز ضروری برای نظام آموزشی کشور است و متأسفانه نظام آموزشی فاقد کارایی تربیت تکنسین است و در عین حال این امر ناشی از عدم وجود یک نظام مهارت آموزی است.

وی افزود: بیشترین ضرری که استان تهران در تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ دارد ناشی از عدم توجه به بخش گردشگری است که به نوعی مزیت نسبی استان محسوب می‌شود، و در این خصوص مکاتبه‌ای صورت خواهد گرفت.

استاندار تهران اظهار داشت: از زحمات فرمانداران استان تهران در حوزه اشتغال قدردانی می‌کنم و باید قدری با جرأت بیشتر اقدام به مقررات زدایی کنند کارگروه در استانداری تهران تشکیل می‌شود که از بنگاه‌های خصوصی برای شرکت در این کارگروه‌ها دعوت می‌کنیم و اساساً ۸۰ درصد ایجاد اشتغال استان تهران برعهده بخش خصوصی است و حتماً پذیرای نظرات و پیشنهادات آنها هستیم و باید در راستای سهولت بخش خصوصی قدم برداریم لذا ظرف هفته آینده جلسه‌ای را با اعضای کانون کارآفرینان استان تهران برگزار می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار