شهردار ایلام اظهار داشت:داضطراری زائران اربعین حسینی (ع) به ظرفیت پنج هزار نفر در دستور کار این شهرداری قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ 27 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ طالب صادقیان  گفت: با توجه به احتمال افزایش تردد زائران اربعینی کربلای معلی در سال جاری ایجاد ظرفیت های رفاهی و اقامتی بیشتر ضروی است.

وی تاکید کرد: قبل از فرا رسیدن ایام اربعین باید تجهیزات لازم نظیر پتو و ... در این محل اسکان تهیه و مهیا شود تا در ایام اربعین برای اسکان زوار مشکلی نداشته باشیم.

وی در ادامه به برپایی موکب در خروجی و ورودی شهر برای زوار اربعین توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: همه ساله پنج الی چهار میلیارد ریال در این زمینه هزینه می شود که با توجه به دایمی بودن تردد زوار از مرز بین المللی مهران و انتخاب استان ایلام برای تردد به کشور عراق در ایام اربعین باید چ برای راه اندازی و ساخت این سازه ها اقدام شود.

وی افزود: باید سازه های مناسبی که بتواند در شرایط گرمایی و سرمایی از استحکام مناسب برخوردار باشد، باید تهیه شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با اختصاص بودجه اربعین بتوان خدمات مطلوب و مناسبی در راستای تامین تجهیزات مناسب برای خدمات رسانی به زوار ارایه شود.

استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به دلیل برخورداری از مزیت امنیت و کوتاهی مسافت انتخاب اول زائران عتبات عالیات عراق و ایران است به نحوی که در طول سال متوسط روزانه شش هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران امد و شد می کنند و این غیراز تردد جمعیت میلیونی زائران اربعین حسینی در کربلای معلی است ./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار