مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، گفت: سالیانه ۲۰۰ میلیارد تومان کمک معیشت به حساب خانوار‌ها واریز می‌شود.
کد خبر: ۷۶۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 28 July 2019

 به گزارش خبرنگار تابناک، محسن رخصی یکشنبه ۶ مردادماه در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه و در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن اشاره به اینکه کمیته امداد بنا بر رسالت و وظیفه‌ای که دارد خدمات شایسته‌ای را برای مراجعین و خانواده‌های تحت پوشش ارائه می‌دهد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی سال‌های اخیر، در خدمات کمیته امداد نیز تفاوت‌هایی نسبت به سال‌های پیش ایجاد شده، در سنوات گذشته مراجعین ما را بیشتر سالمندان، از کار افتادگان، ایتام و زنان بی سرپرست تشکیل می‌دادند، اما با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، افراد بیکار و جوانان نیز به ما مراجعه می‌کنند که روز به روز نیز در حال افزایش است.

وی افزود: برای تحت حمایت از این مراجعین، محدودیت‌هایی داریم، اما تمام تلاش ما این است به همه افرادی که به کمیته امداد مراجعه می‌کنند خدمات شایسته ارائه دهیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ۷۸ هزار خانوار با جمعیت ۱۸۰ هزار نفر از خدمات دائمی کمیته امداد استفاده و تحت پوشش هستند، عنوان کرد: سالیانه  ۲۰۰ میلیارد تومان کمک معیشت به حساب خانوار‌ها واریز می‌شود.

رخصی تصریح کرد: از برنامه‌ها و اهداف اصلی کمیته امداد توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش است که برای تحقق این هدف ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب وام قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده است.

ایشان با اشاره به اینکه کرمانشاه بیشترین نرخ بیکاری را در کشور دارد و یکی از مشکلات اصلی خانواده‌های تحت پوشش، بیکاری خود و فرزندانشان است، اضافه کرد: هدف کمیته امداد در سال جاری ایجاد ۵ هزار و ۳۰ شغل با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان با استفاده از منابع داخلی کمیته امداد و بانک‌ها برای افراد و خانواده‌های تحت حمایت است که استقلال مالی پیدا کنند، از پوشش خارج و خودکفا می‌شوند.

رخصی با تاکید براینکه یکی از کار‌های اصلی و اساسی کمیته امداد همین توانمند سازی خانواده‌ها است، گفت: از مهمترین کار‌هایی که کمیته امداد در این راستا انجام می‌دهد طرح نظارت قبل، در حین اجرا و بعد از اجرای طرح اشتغال است، وامی که برای اشتغال زایی پرداخت می‌شود در همین راستا استفاده شود و راستی آزمایی‌ها از این حکایت دارد که بیش از ۹۰ درصد وام‌هایی که پرداخت می‌شود در همین جهت استفاده می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های که کمیته امداد جهت اشتغال زایی انجام می‌دهد، برگزاری آموزش‌های فنی حرفه‌ای است که سال گذشته ۷ هزار نفر از افراد تحت پوشش با هزینه کمیته امداد آموزش داده و وارد بازار کار شدند و امسال ایجاد حدود ۷ هزار اشتغال با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول با عنوان اینکه به ۳۸۰۰ نفر از فرزندان تحت پوشش با اعتبار هشت میلیارد و پانصد میلیون تومان کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است، بیان کرد: ۱۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی با اعتبار سه میلیارد تومان و ۲۰ هزار دانشجو از کمک هزینه‌های تحصیلی برخوردار هستند.

رخصی همچنین اضافه کرد: در حوزه درمان درسال گذشته ۵۵ هزار نفر از خدمات امداد با اعتباری بالغ بر بیست و شش میلیارد و دویست میلیون تومان استفاده و ۵ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و افرادی که اشتغال زایی کردند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان گفت: از دیگر برنامه‌های ما رفع سوتغذیه کودکان زیر ۶ سال برای خانواده‌های تحت پوشش و یا خارج از خانواده‌های کمیته امداد است، همچنین ۷ هزار یتیم، تحت حمایت ۲۱ هزار حامی کمیته امداد هستند که ماهیانه ۲۷۷ هزار تومان به طور متوسط به حساب ایتام به جز پرداخت‌ها و کمک‌های کمیته امداد واریز می‌شود که هر یتیم به طور متوسط سه حامی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار