۹۶ بیمار مبتلا به هپاتیت C در فسا درمان قطعی شدند.
کد خبر: ۷۶۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 28 July 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کارشناس پیشگیری از بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با آغاز فعالیت مرکز مشاوره هپاتیت این شهرستان از دی سال ۹۶ تاکنون، ۲۸۲ نفر مبتلا به بیماری هپاتیت C شناسایی و از این تعداد ۹۶ نفر به صورت قطعی درمان شدند.
زهرا استادی افزود: زمان شروع به کار مرکز مشاوره هپاتیت تاکنون به هزار و ۹۲۹ نفر از مراجعین به مراکز دولتی درمان سوء مصرف مواد مخدر، کمپ‌های ترک اعتیاد، بیماران مبتلا به HIV، زندانیان و افراد در معرض خطر در زمینه هپاتیت خدمات مشاوره ارایه شده است.
وی ادامه داد: از مجموع این افراد، ۳۲ نفر به صورت توام مبتلا به هپاتیت C و HIV بودند که ۱۰ نفر درمان شده است.
کارشناس پیشگیری از بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه گفت: با راه اندازی این مرکز، شناسایی ناقلان به ویژه در جمعیت‌هایی با رفتار‌های پُر خطر جنسی در اولویت کار این معاونت قرار گرفت.
استادی اجرای برنامه غربالگری هپاتیت در زندان فسا، مراکز دولتی درمان سوء مصرف مواد و کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان با هدف شناسایی مبتلایان به هپاتیت C و همچنین درمان آن‌ها را از فعالیت‌های این مرکز اعلام کرد.
مرکز مشاوره هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی فسا به عنوان پنجمین مرکز مشاوره هپاتیت کشور دی ماه سال ۹۶ با شعار، چشم انداز جهانی حذف هپاتیت تا سال ۲۰۳۰ در این شهرستان راه اندازی شد.
هپاتیت C نوعی عفونت است که عمدتا کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، این بیماری اغلب هیچگونه علائمی ندارد، اما عفونت مزمن موجب زخم شدن کبد می‌شود و پس از چند سال به سیروز کبدی می‌انجامد.
تماس خونی ناشی از استعمال درون وریدی مواد مخدر، تجهیزات پزشکی ضد عفونی نشده، و تزریق خون از عوامل ابتلا به هپاتیت C است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار